onsdag, april 30, 2008

Tankar i natten

Det blir nog ingen Forsränning i morgon. Maken har äntligen fått bildelen han väntat på några dagar (vilken bildel har jag ingen aning om) och tänker få ordning på bilskrället imorgon. Jag hoppas att det ordnar sig, för han har inte varit på så bra humör de senaste dagarna...

Det är rätt så mycket i tyska nu. Till på tisdag nästa vecka ska jag ha svarat på alla instuderingsfrågor och frågor på en övningstenta. Nästa fredag börjar första tentan. Den stora tentastressen börjar nu infinna sig och då brukar jag köpa hem en massa Coca Cola för att lättare hålla mig vaken... dricker inget kaffe, gillar inte smaken. Te håller mig faktiskt inte vaken, jag får springa en del på toan bara Fast te är otroligt gott!

Jag hoppas att det blir bra väder imorgon också, för då kan jag sitta utomhus, läsa tyska och njuta samtidigt. Vi får se hur det blir med allt. Man kan planera hur mycket som helst, men det kan inträffa saker som gör att man snabbt måste ändra på dem. Fast hur det än är måste man ju ändå planera så gott man kan...

Det blir nog inte så mycket Valborgsfirande för oss. Vi kommer från västkusten och där firar man rejält på Påsk istället. Vad upprörda vi blev när vi flyttade upp till mellansverige. Inga Påskeldar? Inga fyrverkerier? Det är helt dött här vid den tiden! Det var inte lätt att smälta

Dimidium facti, qui coepit, habet. Väl börjat, hälften vunnet. (Horatius)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: