måndag, april 21, 2008

Rena rama natta

Varför ska det vara så svårt att få dottern från datorn? Hon sitter fortfarande kvar. Har tjatat från klockan 22.00 och snart drar jag ur sladden! (Fast jag vet att det inte är bra för datorn.) Mina barn vet att jag vägrar att gå och lägga mig före dem, speciellt när de har skoldag efteråt. Nu, precis nu går hon från datorn... Jag och min man har pratat om det här flera gånger. Vi har försökt med det mesta, men nu kommer det snart att bli datorförbud vissa dagar. Man kan bara slå ihop det antal timmar man tjatar på henne (det är oftast timmar, inga sekunder eller minuter här inte) och dra ifrån dem en hel dag. Det skulle bli minst en dag i veckan. Vi har ibland dragit in vissa förmåner. Vi får börja göra det igen...

Ibland blir man bara så trött som förälder. Fast det är ju klart, det kunde vara värre. Det kan det ju alltid. Som tur är har hon sovmorgon imorgon. Nu när hon lagt sig, tänker jag som siste person på benen släcka ned lägenheten för natten.

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: