måndag, april 14, 2008

Ska snart lägga mig...

Min man vacklade in genom dörren efter jobbet, slängde sin väska på golvet och rusade in i badrummet. Innan han låste om sig lyckades han häva ur sig att han antagligen blivit matförgiftad av det han åt tidigare under dagen

Två gånger/termin brukar vi städa på min dotters skola och en av de gångerna skulle ske just ikväll. Eftersom min dotter inte var hemma ännu, ringde jag henne och fick reda på att hon fortfarande var kvar i skolan och jag bad henne stanna kvar och berättade om hur det var...

Jag klev av bussen vid 18.00-tiden och städningen var färdig vid 20.15-tiden. Min dotter var inte så glad. Hon hade haft konditionstest på idrotten och som kommer på betyget. Dessutom spöregnade det när hon gick mellan idrottshallen och skolan (ca 1 1/2 km) och hon hade bara en t-shirt på sig då... När vi skulle hem efter städningen, missade vi precis bussen. Nästa buss skulle gå om en halvtimma. Vi bestämde oss för att gå hem (tar ca 1 timma).

På vägen hem finns ett köpcentrum med två stora mataffärer och många andra mindre olika affärer. Mataffärerna var öppna och jag tyckte att vi kunde gå in och handla lite när vi ändå gick förbi där. Hon var mycket bestämd. Hon ville köpa en engångsgrill och sitta ute på vår lilla gräsplätt och grilla hajkbananer. Jag fick in henne på hajkbananer i ugnen istället... (Bananer och choklad i aluminiumfolie) Vi köpte också blåbärssoppa till min man och hoppas att det ska vara bra för magen.

Innan min son gick och lade sig, gick vi igenom vilken buss han ska ta från skolan till läkaren imorgon och när han ska ta den och var vi ska träffas. Det är väldigt viktigt att göra det i förväg så att han känner sig trygg i det. Jag började redan igår prata om det, så att han kunde tänka på det under dagen...

Hemmet är en lugn oas i en värld av äventyr. Det är den enda okontrollerade platsen i en värld av regler och plikter. (Okänd)

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: