söndag, april 20, 2008

Blomster

Just nu är det soligt ute. Man kanske skulle ge sig ut till den lilla gräsplätt man har och ordna med blomrabatterna. Varje år har jag tänkt att i år ska de bli fantastiska, det ska vara vackert att titta in på min lilla gräsplätt med rabatter... varje år har det blivit tji med det. Fast förra året odlade vi tomater och paprika på balkongen. Hälften av tomaterna råkade ut för någon sorts mask, med de som gick att äta var mycket goda. I köksfönstret odlade vi röd chili. Den var mycket, mycket stark, men god. På den lilla blomsterrabatten hade vi gräslök, citronmeliss och oregano. Där fanns också några få blommor, men jag tror att myrorna tog över allt + mjöldagg. Det var ju så fuktigt... På andra sidan balkongen frodades våra stockrosor. Jag behövde inte göra någonting och de var så vackra!

Behöver jag säga att jag är nybörjare på det här, men tycker väldigt mycket om växter och försöker mig gärna på det?

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: