lördag, april 19, 2008

Det är inte lätt...

Det är inte lätt med bilar. Jag uppfattade saken fel. Det var inte problem med kamaxeln på bilen. Det var problem med ett lager på bakaxeln. Ni som vet något om bilar (vilket jag inte gör) vet den stora skillnaden på det här. I vilket fall som helst innebär det ett stort problem och mycket arbete för min man Han kommer inte att kunna ligga under bilen förränn han hittat det han letar efter, så idag åker han nog inte ut till bilen... Han har varit och handlat mat istället och det är jag mycket tacksam över

Efter att ha sovit i några timmar, känner jag mig mindre frusen och mer pigg och alert. Har redan satt på en diskmaskin, druckit Ringmurste (present från min son när han var på skolresa på Gotland) och ätit frukost. Ska snart sätta på en tvätt, röja lite och läsa en hel del tyska.

Dottern har precis kommit upp och sitter nu framför datorn med sin frukost. Det är sent, jag vet, men ibland kan hon faktiskt få sova lite längre. Sonen kom upp redan vid 08.30 imorse och sitter och spelar Tibia på den andra datorn. Ska snart dra in dem i städningens underbara värld

Att fostra barn är till hälften glädje och till hälften gerillakrig. (Ed Asner)

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: