fredag, april 18, 2008

Rastlös

Har varit rastlös, men hängig hela dagen. Det är som om luften har gått ur en. Det har varit så kallt och jag har druckit massor med muggar av te. Har absolut inte gjort ens hälften av vad som skulle göras, bara dragit benen efter mig. Har pratat lite med mamma, min ena syrra och pappa + min svägerska idag. Det var längesedan jag pratade med alla, så det var väl dags för det. Satt i köket i eftermiddags och försökte få så mycket varm och ljus sol på mig som möjligt. Det var underbart skönt!

Sonen har varit hemma ett tag från skolan nu. Det verkar vara samma med honom, han vilade ett bra tag i sin säng innan han satte sig framför datorn.

Dottern vet jag inte riktigt när hon kommer hem. Hon är med sina kompisar och ska komma hem senast kl. 22.00 ikväll. Kanske hon ringer hem någon halvtimma innan för att förhandla fram tiden, det har hänt förut.

Min man ringde vid 17.00-tiden och berättade att han skulle bli sen hem. Han skulle hålla på med bilen igen efter jobbet. När ska det ta slut, när är det över? Snart, hoppas jag. Det gör nog han också.

Dammråttorna lägrar sig över lägenheten, tvätten svämmar över tvättkorgen och disken övertar sakta men säkert köket. Hur kan allt ske så snabbt?

Tror att jag ska övertala familjen att äta ute imorgon och kanske gå på bio ihop. Det var trots allt över ett år sedan vi gjorde det och någon gång ska vi ju ha kul ihop också! Dessutom behöver vi fira att vi får tillbaka en hel del på skatten + att vi också får vårdbidrag.

Tror att jag nu ska krypa upp i soffan med ännu en mugg te + filt och läsa en bok som inte hör till kursen, utan en som jag valt ut för mitt höga nöjes skull!

Om en bok och ett huvud stöter ihop och det låter ihåligt, är det då alltid boken? (Lichtenberg)

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: