söndag, februari 01, 2009

God natt och god morgon! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag viskar nu *datastrulet verkar vara över med min kära dator...* och klappar den ömt!

Ikväll städade jag hela klädkammaren och fick plats med lite fler saker, som vi tog från vårt sovrum. Det känns så skönt!

Son Pusselbit gjorde i ordning blodpudding, stekt fläsk och vita bönor i chilitomatsås för herrarna i huset ikväll och det tyckte de var smaskens. Nu sitter han och spelar "Go" på "Surrburk", vår äldsta bärbara laptop och maken försöker få till det sista på den stationära datorn.

Jag har också hunnit med att så frön som ska bli riktigt stark chili och frön som ska bli kanelbasilika. Vi får se hur kanelbasilikan blir, för den ska tydligen vara lite svår... fast lyckas man ska den vara fantastiskt god och man kan torka både bladen och blommorna och ha det i sitt te. Persiljefröna har jag lagt i blöt och de ska sås om ca två dagar. Det här är riktigt spännande, jag är faktiskt en novis inom detta område!

Jag önskar er nu alla en god natt och sedan en god morgon! ;)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du är händig med botaniken :-) Jag har väl aldrig riktigt lyckats med det där att så och plantera - nu kan jag ju dock utnyttja Anki å det grövsta till våren/sommaren så DET tänker jag göra!! Kramar!

Anonym sa...

Sov gott och självklart är Du så välkommen!

Anonym sa...

Sängdax med dig!! Marsch i säng :-)

Anonym sa...

vad skönt att det löst sig med datorn och jag hoppas att du får mycke chilli av dina frön nu

Anonym sa...

Vilka vackra bilder du har!!

En trevlig söndag önskar jag dig!!!

//WME

www.metrobloggen.se/wme

Anonym sa...

Go morron! Ojojoj, du har gröna fingrar du! :) Jag är fullständigt värdelös på sånt där, jag har några tulpaner ute och det får räcka, dom sköter sig själv och blir bara fler och fler för varje år! Det tycker jag är kanon! :)

Ja, visst var det en bra affärsidé? Vill du köpa några? Kanske herr pusselbit vill ha en? :)

Anonym sa...

Skönt att datorn funkar igen!

Anonym sa...

God morgon i stugan! Idag har vi en jätte sol som strålar så fint :) härligt härligt... ha en bra dag :)

Anonym sa...

*Pustar ut* datorstrul är inget kul. Lycka till med odlandet ;)

Anonym sa...

Vad jag saknat dig!!!
Så skönt att du är tillbaka!
Du har någonting hos mig.
Erika

Anonym sa...

Vad skönt att datorn "mår" bra igen =)
Ska bli spännande att följa din frön
för jag hoppas att det kommer bilder ;)
Ha en skön söndag
Kram

Anonym sa...

skönt att slippa strulet :) hoppas de håller sej i ordning :)
ja köpte med massa jord o frön som ska sås när tiden räcker till :) kul med eget även om man inte e så duktig :)