tisdag, februari 17, 2009

Soligt och molnigt om vartannat...

(Foto av Fru Pusselbit)

Här var det strålande solsken och ca 5 minusgrader utanför lägenheten, men nu är det mulet. Hoppas att solen tittar fram igen och då kommer ingen eller inget att kunna hålla mig inne idag! Det är så sällan ett sådant här väder, att man måste passa på att gå ut i det medans det är så fint! =)

Sitter här med mitt kardemummate, dottern är väckt och jag hoppas att hon är på väg upp. Sonen kom upp vid 09.00, men vaknade redan vid 06.00... en mycket jobbig tid att vakna på när man har sportlov! ;)

Har drömt en massa konstiga drömmar flera nätter på raken nu, men det brukar vara så när man är förkyld. Jag är alltid så glad när jag vaknar och inser att det är just bara en dröm.

Igår hände underliga saker här. Min skrivbordslampa blinkade, min bärbara dator startade om och sonens datorskärm blev helt plötsligt väldigt svart. Vi gick runt och kollade i hela lägenheten för att se om strömmen var lite ostadig, men det verkade inte så. Till slut insåg jag att min skrivbordslampa behöver nog bytas ut, den har nog sett sina bästa dagar. Den bärbara datorn brukar starta om ibland på grund av att den tankat hem säkerhetsprogram som börjar fungera först efter omstart... men sonens datorskärm var ett mysterium... ända tills maken kom från bilgaraget. Det var... hm... en sladd som åkt ur bak på datorskärmen... ;D

Nu ska jag ta in huvudvärkstabletter för att klara av dagen och jag önskar er en härlig tisdag! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha samma väder som jag idag...

oumberligating sa...

Oumberliga Peter bloggar igen! Försökte ta det lite lugnt men som alla vet så är "bloggandet" en drog och går inte att bli fri ifrån. Självfallet så tittar jag in på din alltid trevliga och fina blogg, ha det så bra! Vi ses och hörs här i "Cyberrymden" mvh från Peter!

Anonym sa...

Här skiner solen fortfarande för fullt, var en aning kallt när vi åkte iväg, men det är vackert ute det måste man ju hålla med om :) Men nu har jag mjölk till kaffet så nu kan jag vara lugn, hihi :) hoppas skallebangen försvinner för dig, har haft ont i några dagar, men idag känns det ganska bra...

Anonym sa...

Det var nästan så att man trodde att det börjat spöka hos er ett tag =)

Anonym sa...

Härlig tisdag på dig också!

Anonym sa...

Det kanske spökar? =D

Anonym sa...

hahaa, ja sicken tur de var en sladd =D

Anonym sa...

Hmmm, mysktiskt hemma hos er ;)
Gôtt för barnen med sportlov och ja visst var det härligt idag. Fast kallt.

Anonym sa...

Tekniken och andra ting lever sitt eget liv ibland. Förr trodde folk på vättar, men jag undrar....Kram

Anonym sa...

God natt!

Anonym sa...

Det var en fin bild. Den ger hopp om vår!