onsdag, februari 11, 2009

Segdragen förkylning och min kära svägerska

(Foto av Fru Pusselbit)

Denna förkylning var segdragen, men jag har lite mera energi idag...

Ute är det ca 1 minusgrad och som vanligt mulet. Solen är väl som alltid, bakom alla molnen, men det vore roligt att någon gång få se den. Jag såg den i och för sig för några dagar sedan, men då hade den inte varit framme på länge...

Maken är just nu hos läkaren och sedan kommer han hem på lunch innan han fortsätter att jobba. Han påstår att han kommer vid 12.00, men vi får se. Alltså blir det köttbullar som snabbt kan värmas på i mikron och pulverpotatismos som snabbt kan röras ihop och sedan lingonsylt till.

Igår försökte jag få tag på min kära svägerska, men det var svårt. Hon själv ringde efter ett tag från sjukhuset och berättade att hon lagts in på grund av dåligt blodvärde. När hon kom in hade hon haft ca 40 och när hon ringde mig hade hon runt 80 och då var hon inne på tredje påsen blod. Har hört att man ska ha runt ca 120 - 150 om man är en kvinna (man: 130 - 170). De håller på att utreda varför det kunnat bli så här.

Jag har länge gått och trott att jag missat min kuratortid hos hörcentralen och min tidlapp var försvunnen så jag kunde inte kolla upp det där. I morse skickade jag ett e-mail till kuratorn och som tur var visade det sig att jag inte missat tiden. Jag ska dit den 23 februari klockan 09.00.

Nu ska jag dricka en mugg äppel-och kanelte, innan maken rusar in genom dörren och undrar var maten är! ;)

Ha en så underbar onsdag! =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, dessa ändlösa förkylningar... Skall snart till läkaren med dottern som i morse kräktes upp slem. Och i måndags fick jag ge henne lavemang... Alltid är det nåt.

Men, våren är snart här i alla fall! :D

Anonym sa...

Just nu är solen på rätt sida om molnen här.
Ha en skön dag
Kram

Anonym sa...

Usch nej...förkylning är inte kul! Jajg hade en långdragen förkylning från 2dagar innan nyår och till bara ngn vecka innan sonen föddes! Inte kul!!!

Sonen har haft lite magknip inatt och hållit mig vaken mellan 3 och 6!! så vi tog en sovmorgonen jag och han medan mannen min skulle upp vid senast 7.30 och iväg till skolan (8-17)...
Och nu ligger sonen och sover igen...och jag är vaken... :( kan inte sova nu...blir nog en liten lur i em/kväll! och maken kommer att få mata natten som kommer (åtminstone en gång)!

Det är bara att höra av dig när du är frisk...jag gör inte så mkt om dagarna...!

Kram och krya på dig!

Vicki sa...

Hur har det gått med din svägerska?? Vad är det hon åkt på för någonting?

Vicki

Anonym sa...

Men du, för att se det possitiva! Din orklöshet gör att du får perspektiv och en överblick på allt nu! =) Kramar

Anonym sa...

Vad otäckt med din svägerska. HUR i hela friden orkade hon nånting med så låga värden?! Det stämmer att man mår bäst runt 120-140. Jag har själv varit nere på 70 pga av tarmbesvär. En kollega hade också väldigt dåligt värde pga av struma. När min dotter var nyfödd hade hon typ 50 och såg ut som en liten vaxdocka så blek hon var. Det blev blodtransfusion två ggr för henne. De röda blodkropparmna förstördes helt enkelt... Läskigt!
Hoppas DU mår bra! KRAMAR

Anonym sa...

usch, förkylt o dant där med... krya på er! kram

Anonym sa...

Vad skönt att du inte missat tiden.