onsdag, februari 11, 2009

Tornados bland annat...


Tisdag natt och onsdag morgon, Oklahoma-tid, var det en tornado i närheten av Oklahoma City. Åtta stycken dödades och 50 personer skadades. Det var tornadovarning hos mina systrar med familjer i Tulsa, men så vitt jag förstår har de bara haft oväder och ingen tornado ännu. Man kan läsa om allt och se några bilder på CNN.

Idag känner jag mig oerhört mycket bättre än i går och det var bra att jag sov så mycket. Sonen har kommit hem från skolan och jag har lovat honom att snart göra scones. Det är något som vi alla i familjen gillar!

Maken ringde hem och berättade att han blir lite sen. Vi har som vanligt problem med bilen och han vågar inte åka alltför snabbt...
Hans läkarbesök tidigare idag gick bra. Han ska tydligen fortsätta med vad han gjort hittills...

Än så länge vet jag inte hur det är med min svägerska, men hon är ju på sjukhus och det måste väl ändå vara det bästa stället för henne just nu. Jag önskar er alla en riktigt härlig onsdagskväll, nu ska jag baka scones! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej biten! Jag försökte dela med mig av fina tankar, men det fick jag massor med skit för(Niklas Ex). Jag vågar ju knappt skriva längre för att hon ringer och gormar.. Så jobbigt! =( Hoppas du mår bra iaf å du har ju fått så fint i bloggen också=)

Anonym sa...

Ja, vi har hört om vädret därborta!! Det är alltid lite otäckt det där! Vädrets makter...

Anonym sa...

Tornado låter otäckt...naturens krafter kan vara starka.
Hoppas dina släktingar klaras sig ifrån detta.

Anonym sa...

Ja Lenas bild var verkligen jättefin :-)

Anonym sa...

Jag har nåt till dej i min blogg.
Kramis..

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad otäckt med vädret där!
Tornado. Fy.
Kram Lallis

Anonym sa...

Skönt du känner dig bättre nu :) HOppas även din svägerska är på bättringsvägen, för det där lät inte så bra....

Anonym sa...

åller verkligen tummarna för din svägerska, låter inte så bra... och att ovädret ger sigg snart!
ta hand om era lla! massa kram

Anonym sa...

Scones och te, det gjorde jag mycket förr. Måste snart baka det igen. Vi har det bra här trots allt. Alla fruktansvärda oväder som drar fram över jorden och ingen vet om dom så småningom kommer hit också! Kram

Anonym sa...

oj, måtte tornadon bara förbli en varning och inte göra allt för mkt skada.
hoppas svägerskan blir bra hon med, att dom kommer på vad som e på tok.
mums, scones. kram

Anonym sa...

Tornados är otäcka. Men jag är ändå faschinerad av naturen och vad den kan åstakomma...
Hoppas att din svägerska mår bättre nu.