måndag, februari 23, 2009

Hos käkkirurgen...

(Foto av Fru Pusselbit, ljus på fat)
Då sitter jag här med kardemummate och tända ljus igen. Barnen är i skolan och maken på jobbet.

Den 5:e maj kommer dotter Pusselbit att operera bort 3 tänder ur sin mun och det kommer att ske under vaket tillstånd med hjälp av lokalbedövning. Hon är lite nervös inför det (rätt så mycket faktiskt) och skulle helst vilja bli nedsövd, men käkkirurgen tycker inte att det ska bli någon nedsövning. Min dotter gillar inte att de ska komma dit med de där stora bedövningssprutorna... inte visste jag att hon hade en sådan stor sprutskräck!

Efter tandläkaren skjutsade jag henne till skolan och jag lovade att hämta henne vid 16.00-tiden.
Nu ska jag alldeles strax dra igång här hemma! =)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket.Desamma önskar jag dig..Kram..

Anonym sa...

men huvaligen, skulle också vilja vara sövd *blä* håller tummarna att allt går bra och nog fixar hon det...Men det är läskigt och jobbigt med tandläkare överhuvudtaget...

Ha en bra vecka!

Icke inloggad Mia-Marie

Anonym sa...

Hoppas hon fixar det utan sövning. Det vet jag inte om minsta dottern skulle göra. Kram från Sita

Anonym sa...

Förstår hon är orolig, är inte roligt å vara hos tandläkaren precis...

Anonym sa...

Jag har full förståelse för att hon är nervös. Har själv opererat bort massvis med tänder.

Anonym sa...

Tycker synd om dottern Pusselbit. Jag hade INTE velat göra en sån grej under lokalbedövning. Men tandläkaren vet väl vad han/hon sysslar med.

Anonym sa...

Ja det förstår jag att hon är nervös. Kan man inte få det i sovande tillstånd då ? Härligt med levande ljus =) *kram*

Anonym sa...

Sånt där skulle jag också vara nervös för!! Stackars liten...

Anonym sa...

Åh, jag vet hur hon känner det för jag har ränt hos tandläkare i tid och otid när jag hade sån där räls till tandställning, drog ut tänder och har t o m dragit ut två visdomständer INNAN de kommit upp ur käkbenet - det var INTE kul! Usch, hon har verkligen mina sympatier. Men du, sälar är jättesöta!

Anonym sa...

Förstår dotter Pusselbit till 100%!!

Anonym sa...

Jag skulle nog också vara rätt nervös för att operera bort tänder - skulle väl knappt ens våga göra det nersövd heller! Huga...

Men det kommer säkert att gå bra!!! Och att bara vara bedövad är ju bra sen när allt är över, iallafall. Vakna upp efter narkos är ju ofta ingen höjdare...

Vicki sa...

Jag hade inte klarat av det i vaken tillstånd. Jag har sådan tandläkar skräck. Hoppas allt går bra för henne.

Vicki

Anonym sa...

då hoppas jag att det går bra för henne och att rädslan släpper

Anonym sa...

Förstår att hon är orolig inför operationen.
Det skulle jag också vara.

Anonym sa...

Jaha ok, mamma äter levaxin så det vet jag vad det är. Concerta känner jag väl till då grabbarna haft det innan de fick ritalin. Jag äter själv ritalin. Är ju begåvad med bland annat ad/hd även jag :-)
Trevlig kväll!!