torsdag, februari 12, 2009

Goder afton! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Maken kom hem, snurrade runt lite grand och stack sedan iväg till parkeringsgaraget och bilen. Vi andra åt havregrynsgröt.

Förut pratade jag med min kära svägerska som fått komma hem igen. Jag hade hört fel. Blodvärdet hade inte varit så lågt som ca 40, utan ca 60. Fast det är ändå alldeles för lågt, då det rekommenderas att det för kvinnor ska ligga på 120-150. Hon lät mycket piggare och det är skönt. Däremot vet de inte varför hon kunde få så lågt blodvärde, så hon ska gå igenom fler undersökningar. Hoppas att de snabbt kommer på varför!

Vill också nämna att jag och maken länge diskuterat hur vi ska göra med internetanslutningen, för det är så svårt att få ungdomarna från datorerna i tid på kvällarna, trots tjat. Därför beslutade vi tillsammans att internet ska stängas av vid 23.00 på vardagskvällarna, men på helgdagarna sker det ingen avstängning. Det blir lite jobbigare för mig, men även jag behöver komma in på bättre tider och sova! ;)

Min syster som är i norrland med sin familj just nu, ringde nyss och undrade om de kunde ta vägarna förbi oss på vägen ned och sova över en natt. Naturligtvis är de välkomna och det kan vara skönt för dem att ta lite paus mitt i körandet.

Sonens müsli tog slut i morse, så nu gör vi slag i saken. Alldeles strax ska vi sätta igång och göra eget och då får vi se hur det blir. Hoppas att det går så bra, att sonen bara vill ha det framöver! ;)

Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll! =)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska jag säga god natt. Här är mycket snö o det vill jag vara utan. Kram från Sita

Anonym sa...

23 är väl en bra tid vardagar för ungdomar, själv hade jag ite klarat det eftersom min vuxentid börjar vid 22-tiden :P

Anonym sa...

Jag går också för lite...10000 steg/ dag är mitt mål.

Anonym sa...

Åh, vilken kämparanda! Egen musli skulle jag aldrig kunna göra. Eftersom jag är ganska experimentdriven skulle nog både anjovis och broccoli hamna däri:-)

Anonym sa...

Kan vara bra försöka komma ifrån datorerna när dom ska upp till skolan nästa dag, men man vet ju hur man blir sittande, hihi..
Din syster är här hos oss och får uppleva massor av snö, hihi MIna killar har ju kommit hit idag och även dom blev snopen att vi hade så mycke snö här hos oss :) Är så mysigt nu när dom kommit, hihi
Vad skönt hon har fått komma hem igen och jag hoppas dom hittar vad som orskakade att hon blev så sjuk...

Anonym sa...

Låter som en bra ide att stänga av nätet den tiden. Så fick vi ha det ett tag när äldsta dottern satt med datorn långt in på nätterna. *kram*

Anonym sa...

Kära Pusselbit - idag har du fått en utmärkelse av mig! KRAM

Anonym sa...

Tack för dina kommentarer. Tyvärr är jag så trött i kväll, så jag orkar inte läsa igenom ditt inlägg. God Natt!

Anonym sa...

Bidde batman här också :) natti natt :)

Anonym sa...

Eftersom klockan är efter 23 så är du nog inte inne längre. Ha en bra fredag i alla fall ;)Egen müsli. Receptet tack.

Anonym sa...

God morgon! Det låter ju som en perfekt tid. Vacker bild. kram

Anonym sa...

Ja det kan nog vara en bra ide att stänga av nätet när ungdommarna ska i väg till skolan på vardagarna.

Anonym sa...

Jag skulle nog behöva en timer så jag skulle kunna hålla mej till att kunna begränsa tiden vid internet lite!! :)

Anonym sa...

Hoppas svägerskan får höjt sitt blodvärde. Det var verkligen lågt. Hon måste vara hur trött som helst?