fredag, februari 13, 2009

en kall morgon

(Foto av Fru Pusselbit)

Håller just nu på att försöka få ordning på mina kycklingar här hemma (mina tonåringar) innan skolan, men det är inte så lätt. Skönt att det är fredag! =)

Vår egenhändigt gjorda müsli igår blev en besvikelse. Den var inne den tid den skulle enligt receptet (30 minuter), men det hade nog räckt med 15 minuter. Den blev lite bränd! ;)
Sonen stod bredvid och ojade sig och tyckte att jag var bra dum som hade ett sådant besvär. Han tyckte att det räcker väl att ta vanligt havregryn och blanda det med russin och sedan mjölk och sedan är det ju bara att äta... Varför rosta allt? Dottern var med på noterna och tyckte att hon kommer nog att äta mera müsli, när det lyckas! ;)
Receptet läggs ut när jag vet exakt hur länge det ska vara inne i ugnen....

Det är nästan 8 minusgrader ute och inte så kul för barnen som ska iväg, men livet är inte alltid roligt. Sonen sitter just nu i köket och äter... ja, just det, havregryn, russin och mjölk! Dottern har ännu inte kommit upp, trots att jag varit inne och väckt henne nästan varannan minut den senaste halvtimman. Nu ska jag dra henne ur sängen!

Ha en så trevlig och underbart härlig fredag! =)

13 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon i stugan! Ibland behöver man testa två gånger för att det ska bli bra :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Ja god morgon.
Det lät spännande med hemmagjord mussli. Hoppas det blir bra snart. Skulle vara kul att testa.
NU är jag i kapp dina inlägg i bloggkoll :-)

Anonym sa...

Ha en trevlig fredag du med !

Anonym sa...

Bara 9 minusgrader. Här har vi mellan 15-22 minus varje dag. Men det vägs upp av strålande solsken.

Jag har också testat att göra musli. Det blev också bränt. Men det är gott när man får rutin och rätt tid i ugnen.

Kram systra di!

Anonym sa...

Recept är så knepiga ibland. Brukar mer försöka att gå på känsla när jag nu väl lagar till ngt, det brukar oftast funka bättre :)

Kramar

Anonym sa...

Lycka till med dotterursängen- dragningen!

Anonym sa...

Här gnistrar det av snön för solen strålar för fullt. Gossarna mina är ute och åker cross, suck.. och jag har nog åkt på nån sjukdom!!! jag håller på å ska baka matbröd, fniss

Anonym sa...

Vad synd att det blev bränt! Det lät då gott i alla fall, kanske ni kan "tvinga" i er det? :)

Här är det fortfarande skitkallt och det är så tröttsamt! Tur vi har pannan och kan elda för jisses vad ström det skulle gå annars! Huvva..

P.S. min sambo läser aldrig min blogg, han "läser" bara blocket.se :)

Daniel sa...

Bara att slita å dra så jäntan orkar med dagens bestyr!

Anonym sa...

Sonen har helt rätt det GÅR att äta grynen utan rostning. Det är iaf bättre än brända. Lycka till!

Anonym sa...

Tråkigt att den misslyckades.. Bättre lycka nästa gång! Jag har satt igång att länka till läsvärda bloggar, har du någon du tror skulle passa mig är du välkommen med dem! Din kommer självklart upp! Jag har haft mina på datorn tidigare men den sista tiden har nya tillkommit och jag har glömt spara länkar.. =S Det innebär att några försvunnit.. Doh!

Anonym sa...

Haha! Sonen menade åtminstone vad han sa!!

Anonym sa...

Hemgjord müsli, mums. Nyttigt och inte fullt av tillsatser ;-)