tisdag, februari 17, 2009

Inte mycket gjort, men trevligt ändå... =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Här blev inte mycket gjort idag... men jag har fått prata en del med min kära moder och min kära svägerska.

Maken har precis kommit hem och senare under kvällen kanske vi åker och handlar. Dottern ska vara på karateträningen vid 19.00 och då blir det ju lite kris när den trevliga serien Navy CIS kommer med nya avsnitt vid 20.00. Jag har lovat att spela in det på video. Dotter Pusselbit börjar bli riktigt stolt över sig själv, för nu kan man se ett 4-pack på magen och det är ju lite mer än vad jag har! ;)

Snart har vi ätit upp de bröd jag bakade i söndags. Det går åt lite mera mat nu under sportlovet än annars! ;)

Jag önskar er alla en härlig tisdagskväll! =)

30 kommentarer:

Anonym sa...

4-pack, det vore något det men jag tror det är en omöjlighet för mig ;)

Anonym sa...

Men det är rätt skönt att bara ta det lugnt en och annan dag!? Och hinna umgås lite, istället för att stimma på med en massa olika saker och projekt! :-)

Ha en trevlig kväll du också! :-)

Anonym sa...

Nog har du rätt å få en dag som du inte grejar med nått för fullt tycker då jag, du ahr alltid nått för dig :)

Anonym sa...

hoppas även din kväll blir finfin :)

Anonym sa...

Jag har också ett 4-pack...med muskler i vila;(

Anonym sa...

Hej! tack snälla du för alla kommentarer i min blogg.
Jag har inte kunnat hälsa på allas bloggar pga sjukt barn här hemma.
Hoppas att jag snart får mer tid till det.
I kväll ska jag se på Avenyn.
Upptäckte den serien för tre veckor sedan. Men bättre sent än aldrig.
Kram

Anonym sa...

Här går hembakat bröd också åt i en rasande fart!! Fast vi är ju några stycken också:) Tack för tips på te med chili!! Det låter som ett toppentips o ska prova det. Även om halsen känns bättre (hostan) så är näsan så där otäckt torr o lite täppt. Vill inte att det ska sätta sig i bihålorna. Så lite "chilite" borde ju göra att det håller sig öppet!!

Anonym sa...

4-pack...det var längesedan!

Anonym sa...

Karate tränade jag också när jag var yngre. Det var kul!

Anonym sa...

Vad häftigt att bo i en borg!!! Var var det? Min mor bodde i Varbergs fästning när hon var lite. Visst är det vackert med dessa rovfåglar. Ha det ... !!!

Anonym sa...

Ska man ha muskler på magen?

Anonym sa...

Det är ju skönt att få ta det lugnt ibland! En vacker bild. kram

Anonym sa...

Det är nackdelen med loven, att man får laga så mycket mat hela tiden. Jag har svårt att variera mig. =)

Anonym sa...

4-pack? Det var inte i går det. Bra jobbat av dottern. Själv har jag kanske enpack just nu. :-)

Vicki sa...

Är ni alla lediga under sportlovet?

Vicki

Anonym sa...

Då har hon tränat flitigt!!!

Anonym sa...

Va, har hon en fyrapack på magen? Jag har bara en enpackare jag, en dallrig sådan ...

Allt möjligt och omöjligt sa...

Skönt med sportlov. Va gott det låter med hembakt bröd. Jag har knappt bakat någonting på 15 år, sen jag flyttade till en lägenhet med gasspis. Det blir aldrig riktigt bra med baket. Däremot blir det jättgott när jag lagar mat i gasugnen. Kram Eva

Anonym sa...

God morgon i stugan! Samma kyla här idag som igår, men men till helgen skulle det visst bli bättre.. Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Du har en award hos mig!

Anonym sa...

Gott med hemmagjort bröd, men jag brukar tycka att det går åt mer av det då det är nybakat än köpt matbröd. Må så gott *kram*

Anonym sa...

Hej på dej du!!
Jag har också en fyrpack på magen
det har jag alltid haft, men
numera har isolering runt för att
inte få köldskador.
Mycket isolering!!!
Svägerskan

Kl 15 ska jag prova ut nya glasögon.

Anonym sa...

Tusen tack för hälsningen till Alla hjärtans dag... Jag har inte varit hemma på några dagar o inte har jag tänkt på datorn heller ... *L* Så det kan bli... Hoppas Du har det bra . kram från mejElle.

Anonym sa...

Åh, ett fyrapack! Nästan som jag det... *harkel*

Anonym sa...

Din make verkar kunna en hel del, från att fixa med datorer, elproblem bilar och dessutom baka kladdkaka. Var hittade du honom? Verkar vara ett fynd.
En gång i tiden för mycket länge sedan hade jag också en fyrpack på magen, men ack inte längre. Stor kram och det känns gott att kunna följa din blogg igen.

Anonym sa...

vad kul med karate!!

Batteris/Beatrice sa...

4 pack, hjääälp! Vilken superkarate! :) Vad har hon för bälte?

Anonym sa...

God morgon i stugan! Har blivit varmare här hos oss idag och nu har det börjat snöa igen... tänker visst aldrig ta slut.. ha en bra dag :)

oumberligating sa...

Hej! Varken jag eller min fru har några 4-6 pack på magen, eventuellet lite två pack semla då, nej, nu ljuger jag som Pippi säger ett enkelpack semla är det snarare, åt några igår föresten, underbart. Som vanligt så önskar jag dig och de dina en bra dag mvh från Oumberlige Peter!
Hexan sover men skulle säkert hälsa till dig om hon var vaken, hon har lite extra ont och besvärligt just nu så jag hoppade in på hennes bokblogg och gav ett boktips www.pockethexorna.blogspot.com
Ha det bra!

Anonym sa...

Jag kollar gärna på den serien också men det gör inget om jag glömmer och missar heller men den är trevlig att titta på. 4-pack? Hm, öh, som maken säger - han har muskler i vila, han =)