söndag, februari 01, 2009

Gråtrist!

(Foto av Fru Pusselbit)
Ute är det gråtrist och ca 3 minusgrader. Solen har tagit semester och jag vill att den kommer hem igen!

En tvätt är tvättad, en diskmaskin är körd, det jag sådde igår har tittats på och jag och maken har pratat igenom om hur jag tänkt mig uteplatsen i år. Han själv är inte så förtjust i trädgårdsarbete, men det är jag! ;)

Dottern åker strax iväg till karaten och maken och sonen ska snart börja gå igenom sonens trasiga cykel... det verkar som om son Pusselbit kan trampa hur mycket som helst, det händer ändå ingenting.

Idag ska det bli en fiskgratäng under frasigt täcke och det kommer att bli Herr Pusselbit som gör det. Ingen gör denna rätt så god som han! =)

Jag själv ska ta hand om all tvätt, både den nytvättade och den redan torkade. Sedan finns det lite mera disk och blommor väntas på att sättas om...

Ha en så underbart härlig söndag! =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Alla dessa saker i hemmet som ständigt måste fixas *s*. Här har vi städat och fejjat och ska även byta sängkläder överallt. Middagen är nog klar redan, det blir rester från kycklinggrytan igår.

Anonym sa...

japp det är här den är :) nu har jg börgat med å laga den tråkiga maten.. phu om ändå min sambo ville göra maten en gång :( men det blir potatis och kebabkött me sås :)

Anonym sa...

Det låter åtminstone GANSKA likt min dag. Se över frön och överintrade växter kanske man kunde göra, ja. Ger hopp om livet. Frön är sommar i påse - jag har mina i kaffefilter i (alldeles för många) skokartonger.

Tack för uppmuntran på min sida! Nu rycker jag upp mig på riktigt.

Trevlig söndag och kram till dig, Fru P!

Anonym sa...

Oj, det är nog vi som har tagit hand om solen idag. Vi har haft premiär i uterummet med kaffe och en god bok! När solen stod på som mest var det 30 grader därinne. Vi fick tre timmar, sen var det slut för idag! Kram

Anonym sa...

Oj, det är nog vi som har tagit hand om solen idag. Vi har haft premiär i uterummet med kaffe och en god bok! När solen stod på som mest var det 30 grader därinne. Vi fick tre timmar, sen var det slut för idag! Kram

Anonym sa...

Ja det finns att göra om man bara vill...

Anonym sa...

Go morron där!
Jag håller på att bli vansinnig på bloggen. Senaste inlägget hamnar inte i arkivet "Senaste inläggen" Blää..
Idag ser ut att bli bättre väder i alla fall.
Tack för din kommentar. Vi ses!

Anonym sa...

åh fiskgratäng var ett tag sen man åt... låter gott.. får nog knåpa ihop ett så smått =)

sv- de är nog nyttigt att känna sej nöjd med sej sjäv emellanåt. ofta lättare att hitta felen... :)