fredag, februari 06, 2009

En härlig fredag! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Det är inte helt bra idag, men det känns bättre. Jag är inte ljuskänslig längre, men ljudkänslig och har hörselsuddar. Illamåendet har gått över och jag äter för fullt och dricker glöggte! =)

Ute är det snöyra och ca 1 plusgrad. Sonen har filosofiprov idag och slutar skolan vid 13.00-tiden, så vi får se när han kommer hem och hur det gått med allt.

Maken håller på att dona med disken (har lyckats få honom från datorerna ett tag) och jag håller på att försöka få ordning på tvätten.

På måndag är det tänkt att Herr Pusselbit ska börja jobba igen. Det går säkert bra, för han är mycket mera energisk nu än innan sin sköldkörteloperation. Och dygnsrytmen börjar bli någorlunda, även om det inte är helt bra ännu. Jag är lite orolig för hans vikt... han har gått ned ca 5 kg efter operationen och väger nu under 80 kg och han är 182 cm lång. Han får verkligen inte gå ner mera nu, då försvinner han ju!

Jag önskar er alla en härlig fredag och jag själv har ca 280 inlägg att gå igenom i bloglovin! ;)

15 kommentarer:

Anonym sa...

må provet gått bra, håller tummarna.

skönt att de jobbiga släppt, ha en finfin freda nu. kram!

Anonym sa...

Jag har över 1000 inlägg i Bloglovin att gå igenom. De blir bara fler och fler trots att jag sitter och betar vav dem så fort jag hinner.

Anonym sa...

Hoppas det går bra för gossen med provet idag. Gubben får nog tillbaka vikten sen när han börjar jobba igen ska du se :) skönt att du inte mår lika dåligt idag, hoppas nu det försvinner helt och håller för dig så du får en trevlig kväller :)

Anonym sa...

då har du en del att göra om du ska hinna med 280 blogg vänner

Anonym sa...

Ojdå, låter som du haft det tufft. hoppas du mår bättre och att det gick bra på sonens prov!

Anonym sa...

Tittar in och önskar dej en bra helg!
Kram Locklig

Anonym sa...

hej hopp...

Här är det frid och fröjd!

Har varit ute och dragit vagnen i snöyrvädret! Inte så kul, och det var jobbigt...och tog på krafterna lite...samt att det var ett måste...första besöket på bvc!

Hoppas du mår ännu bättre imorgon!
kramar

Anonym sa...

Usch, migrän är ingen rolig historia! Hoppas att du mår bättre nu o att ni får en riktigt fin helg!!

Anonym sa...

puss och kram
Hej då från Gullan!
ps tack för att du lagt till mig som avsändare; Gullan.
de flesta skriver bara Gullan.
kram igen,

Anonym sa...

Nu har jag läst bakåt. SKÖNT att du mår bättre igen. Det är så otroligt synd om dig för att du åker på migränanfall, det borde inte vara tillåtet.
Hoppas att du får en skön helg i alla fall.

Kram!

Lussan

Anonym sa...

Usch, filosofiprov.. Jag var inte ngt vidare på det i skolan säger jag bara. Uääh!

Ha det gott!

Kramar

Anonym sa...

hoppas provet gick bra!!!
jag lider med dig å önskar verkligen du slapp all huvudvärk, för jävligt...och va inlägg du sklalläsa!
massa kram

Anonym sa...

Hoppas provet gick bra. Vad skönt att din migrän är bättre och att din make har repat sig. Ha en riktigt bra helg ;)

Anonym sa...

Du har så fina bilder,gillar dem.Fint att provet gick bra för grabben,låter inte så lätt det ämnet.Här har kommit massvis med snö och nu är det kallt!Minus 25 just nu...brrrr.Kul att så,den kryddan har jag inte hört talas om.Ha en fin dag nu,kram/Bitte

Anonym sa...

hej... Det är söndagskväll och jaghar tagit i tu med mitt bloglovin som för tillfället har 350 inlägg i minlista... Dessutom så fungerar inte metrobloggen så bra, får inte upp några bloggar därifrån... Så allt annat får förtur :-)