torsdag, februari 12, 2009

Vår vän kocken

(Foto av Fru Pusselbit)

Sitter här och njuter av mitt Oolong Tie Kvan Yin te. Jag fick det av vår gode vän kocken, som flyttade till England alldeles före jul. Vi har önskat varandra God Jul och Gott Nytt År via sms, men mera har vi inte hört av honom. Förrän för några dagar sedan.

Han skickade ett e-mail om att han har fullt upp, men trivs oerhört bra. Det var med en länk till den restaurang han jobbar på (i närheten av London) och den var väldigt mysig och menyn är fantastisk och jag skulle inte ha något emot att få äta där! Han tycker att det är intressant att jobba tillsammans med kockar från hela Europa, språkförbistringen är ibland total! ;)

Annars är det väl som vanligt här, mulet väder, 2 minusgrader och inget speciellt mer... Barnen har kommit iväg till sina skolor och det i tid, maken åkte iväg till sitt jobb och var också i tid. Det är bara jag som sovit länge... men det är enda sättet att bli helt frisk på!

Nu ska jag alldeles strax dra igång med all tvätt, disk, städ... ja, det som aldrig försvinner utan bara växer!

Ha en så trevlig och underbar torsdag! =)

8 kommentarer:

Batteris/Beatrice sa...

Städa, diska, tvätta...det är det "Circle of life" handlar om tror jag... :)

Anonym sa...

Men ojj vilket annorlunda te, jag vet inte om jag hade vågat dricka det haha :)

Anonym sa...

det var ett annorlunda the..skulle behövt lite annorlunda the i dag när magen är i oro....kram till dig

Vicki sa...

Har ni det så varje dag att internet stängs av kl 23:00?? Hinner ni med allt på datan eller ni har många datorer??

Var inne och kollade på dina recept. Trevligt när man får lite nya tips att laga och baka.

Vicki

Lallis - liv och leverne sa...

Häftigt med teet:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Det hade varit skönt att få sova länge nu när man inte bra. Gjorde ett försök att somna tidigt igår kväll. kram

Anonym sa...

Det är tyvärr rundgång på det där med disken o tvätten...

Anonym sa...

Nä städningen gör väl sig inte självt... Har själv en hel del att ta i tu med under helgen.