söndag, februari 22, 2009

Stora snöflingor faller ned...

(Foto av Fru Pusselbit, isblomma)
Ute faller mycket stora och vackra snöflingor mot marken och det är ca +-0 grader. Dotter Pusselbit är på väg in till La Stada för att träffa några kompisar som ville se hennes nya frisyr "live". Jag vill lugna min kära moder något. Ditt barnbarn tänker inte ha den där "kammen" uppkammad hela tiden. Hon tänker nog ha en helt normal frisyr emellanåt också, men bara det att kunna ha en sådan kam gör att hon är nöjd! ;)

Maken ligger på soffan och är superförkyld. Han påstår att han inte sov något i natt, men det tror jag visst att han gjorde. Han snarkade nämligen en hel del och höll mig vaken... ;)

Sonen känner sig förföljd av krånglande datorer. I morse blev Surrburks skärm alldeles svart och han blev lite upprörd. Efter ett tag blev allt som vanligt igen, men han muttrade något om att ska det verkligen behöva ta en sådan tid? Jag skämtade om att han har ett visst problem med datorer. De krånglar alltid för honom, oavsett vilken dator han sitter vid. Han gillade inte det skämtet något vidare...

Igår kändes det nästan som julafton. Vi åt den fantastiskt goda maten och efter det blev det en rejäl äppelkaka med vaniljsås till. Vi var så mätta, att vi började att må riktigt illa. Så kan det gå om man äter för mycket god mat! ;)

Vad ska jag säga om Melodifestivalen? Tja, jag måste erkänna att jag var svag för "Rigo"... vi får väl se hur allting slutar, vi har ju inte hört allt ännu...

Nu ska jag ta det mycket lugnt. Med tanke på vädret och att min kära svägerska och min kära syster Spindelmamman haft migrän och snövädret nu kommit hit... ja, det känns nästan som om att migränen är på väg till mig också och det började så smått igår... =(

Ha en så underbart härlig söndag! =)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Är oxå förkyld,men har sovit så gott ändå :) Vaknade först vid nio och det kändes skönt att äntligen få sova ut.Ja,visst kan det vara kul att kunna ha den där kammen ibland ;)Melodifestivalen har jag missat pga jobbet,tyvärr.Vacker snöbild,skönast att de på bild nu.Är lite less på vintern.Ha en fin söndag :))

Anonym sa...

Kul med kam! =)
Fast jag kan förstå mormor också.

oumberligating sa...

Hoppas att det är "falsk" alarm och att migränen klingar av istället för att förstärkas, ha det så bra som det bara går! Mvh från Peter!

Anonym sa...

Det blev som vi trodde, vi såg inte melodifestivalen. Men vi lär väl få höra låtarna ändå...

Anonym sa...

Här håller snön på att smälta bort! :D

Anonym sa...

Här är en till som är migränkrasslig ...

Anonym sa...

Har det inte varit ovanligt mycket snö den här vintern?? Hoppas ni får en riktigt fin söndag!

Anonym sa...

Trösta sonen med att det i alla fall inte finns några fiberkabeltjuvar i Sverige så Internet går ner till nästan noll. Det fixar sig.

Anonym sa...

Jag gillade med Rigo, så himla glad låt..jag är ju svag för glada färger och toner ;-)

Anonym sa...

Vi fick en massa snö igår och den har nu smält bort, det mesta i alla fall och smältvattnet fryser nu! Isgata. det gäller att krypa...nästan! Kram

Anonym sa...

Härlig bild.

Anonym sa...

Hejsan!
Ni har hunnit med en hel del läser jag.
Det är så trist när datorer inte fungerar.
Har dottern skaffat sig tuppkam?
Vilken färg?
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.
Kram

Anonym sa...

Hoppas att du lyckades mota bort migränen och att ni för en fin kommande vecka trots förkylning och struliga datorer!

Kram!

Anonym sa...

usch, förstår om sonen muttrar över krånglande datorer, så jobbigt när de inte kan funka...

sv- ja rekomenderar restaurangen varmt om du/ni har vägarna förbi, inget av dom billigaste ställen, men de är inte varje dag man unnar sej så :)