måndag, februari 09, 2009

Good Morning! =)


Då har jag vinkat av maken och det var allt tur att jag kom upp för att göra det. Om jag inte gjort det hade han:
  • åkt iväg utan plånbok
  • åkt iväg utan glasögon (med tanke på hur dåligt han ser, hade det kunnat bli riktigt hemskt i trafiken...)
  • tagit på sig sina vanliga gympaskor, istället för sina rejäla arbetsskor
  • glömt mössan och det som är ca 7 minusgrader ute nu
  • glömt att ta sina mediciner
  • glömt att få med sig lappen med telefonnummer till läkare och sjuksköterska för att byta tider som han fått
  • glömt mobiltelefonen
som ni förstår avvärjde jag en smärre katastrof! ;)
Fast jag måste erkänna att han tänkte till lite grand när han fick på sig långkalsongerna efter att ha sett hur kallt det är ute...

Dotter Pusselbit är på väg upp. Hon börjar inte förrän vid 09.00, men behöver komma iväg vid 08.00-tiden. Varmvattnet är färdigt och det tycker hon om.

Son Pusselbit börjar inte skolan förrän vid 12.15 och då är det matteprov i C-kursen som gäller. Vi får se hur det går. Jag personligen tycker inte att han läst så mycket som han borde, men det kanske föräldrar aldrig tycker...

Jag själv vet inte riktigt vad som händer idag. Ibland kan man planera hur mycket som helst och inget av det händer och ibland planerar man inget och då händer det en massa saker. Så, som sagt... det kan bli en riktigt spännande måndag!
Sköt om er! =)

9 kommentarer:

oumberligating sa...

Godmorgon Fru Pusselbit! Läser som vanligt din trevliga blogg, har nu hållit på med vad Karlsson på taket kallat materiella ting ett tag så nu blir det trevlig att ta itur med vardagen.
Har en liten undran vad lyssnar du helst på för musik? Undrar du varför jag undrar det? Kanske något pågång vadvetjag(ler)?
Ha en bra dag och fin vekcka mvh från Peter Olofsson!

Anonym sa...

God morgon!
Så du kan titulera dej själv för katastrofavärjare nuförtiden :D.
Ha en underbar dag!
kram

Anonym sa...

Du har både små och STORA barn märker jag.

Anonym sa...

Hejsan!

Hoppas det blir en lagom spännande dag!? :-) Inte helt händelselös, för det är ju lite trist - men heller inte så fullpackad med händelser att man inte hinner med sej själv lixom!?

Ha det bra!!! :-)

Pixi sa...

Vad skulle männen göra utan oss?? INTE MYCKET!HAHAHA..Kram på dej !=)

Anonym sa...

Hahaha, känner igen det där med maken ;) Krya på dig.

Anonym sa...

En sån tur att han har dig! Underbart att vara så behövd. Dagen räddades ju! Tack för tipset om Sverige! Jag har fått för mig att göra alltihop som har tipsats mig! Inte allt på en gång!;) Kram

Anonym sa...

Haha, din ivägskickning av maken liknar nästan på pricken min ivägskickning av sonen 12 år, har har ju också opererat bort sköldkörteln förresten. Kan det ha något samband.. =))

Anonym sa...

Vilken tur för din man att han har dig!! Det är väl skönt att veta att man är behövd:D