torsdag, februari 19, 2009

7 minusgrader och mulet

(Foto av Fru Pusselbit)

Igår var också en sådan där mellandag då inte så mycket hände... utom det att internet krånglade en del så att det var svårt att komma ut på det.

Ute är det mulet, ca 7 minusgrader och fåglarna kvittrar för fullt. Här inne ska vi röja, det gäller bara att få upp ungdomarna först. I morgon har jag lovat dotter Pusselbit att hon ska få klippa sig. Hon har velat det sedan före jul och det är inte klokt vad tiden går fort... ;) Helst skulle jag också efter det vilja gå i botaniska trädgården och njuta av växter, men hon är inte så pigg på det. Fast någonting vill jag ju hitta på med dem nu när det är sportlov och allt.

Sedan har jag fått reda på att son Pusselbit har ett tyskaprov nästa vecka. När jag sa att jag verkligen kan hjälpa honom med det eftersom jag kan det så bra, verkade han inte vara tacksam över det... däremot verkade det som om han suckade väldigt djupt! ;)

Jag önskar er alla en underbar torsdag! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig torsdag du med =)

Anonym sa...

God förmiddag!
Okej nätet strulade. Jag saknade dig i går :-) Hoppas att det funkar i dag då.

Pockethexan sa...

Visst är det kul när man som förälder gärna vill "hjälpa" till med läxan o det enda som hörs är
-"Nej, det behövs inte..." lite som "kansjälvåldern" vid 3 år.

Jag hade bara en liten tanke; jag satt o skrev till "Sessan o prinsessan" (se tävlingen längst ner på min blogg) o hon skriver om sin ADHD bla. o då kom jag att tänka på dig som också är öppen om att ni har det i familjen, så som en "gammal" smärtpatient tänker jag gärna på andra o vill bidra med att sprida lite trevligheter o kontakter, om man kan, i all välmening. En tanke bara! (ser även på "Mästarnas, mästare på SVT 1 där Pelle Forshaug, bandyspelare, är med och han har gjort ett TV-program om när han får sin diagnos).
Ursäkta men nu blev det visst ett "brev" igen istället för en blogg....

Ska nu gå o se om 15-åringen vill ha hjälp till geografiprovet i morgon (ler).

Ses!

Anonym sa...

Åh, tyskaprov :) Jag brukade gilla att ha tyskaprov i högstadiet, de var alltid så enkla. Men sen, när man kom till gymnasiet *Brr*

Ha en fin torsdag du med! :)

Kram

Anonym sa...

*skratt* Vi föräldrar är såååå jobbiga! Lov och tyskaträning! =) Ha det riktigt gott nu!
Kramis
Erika

Anonym sa...

Visst är det kallt!! Så in i vassen :/ Ooh, tänk när vi är där, med såna läxor *bävar*. Än så länge är det typ mor, ror, far, ram och sånt :)

Anonym sa...

Bara det att fåglarna kvittrar gör ju att det är lite lättare att stå ut med kylen. Våren är på väg!

Anonym sa...

haha!! Det där med att inte vilja ta emot hjälp från sin ömma moder känner jag ju igen:)

Anonym sa...

Åh vad känner igen mig i det du skriver om sonen! Jag är ju bra på både svenska och engelska - men tro inte barnen vill ha hjälp med det direkt. MEN pappa - han kan ta både SO och NO och matte minsann!
Man vill ju gärna hjälpa till om det behövs.
Hoppas du och dottern får en mysig dag! KRAM

Anonym sa...

Hej! I vissa åldrar är det inte populärt att få hjälp av sin mamma

Anonym sa...

Det är väl konstigt att det är så svårt att ta emot hjälp vid just läxläsning.