onsdag, februari 04, 2009

God morgon! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Min man kom och lade sig ca en timma före det att jag gick upp (vid 06.00-tiden) och det innebär att han börjar bli trött mycket tidigare och inte orkar hålla sig vaken på samma sätt som vid veckan efter sin operation. Det är bra. Vi får se hur det blir när allt stabiliserats...

Jag har hunnit hänga upp en tvätt, vinka av sonen och om ca en kvart ska dottern iväg. Sitter här med mitt rabarber- och gräddte och börjar inse att solen håller sig borta idag. Det är heller inte lika kallt som igår, ca 2 minusgrader. Dottern sitter bredvid med sin varma O'boy och vi pratas vid så smått. Hon saknar Abbe lite grand, han gästade oss i någon månad i höstas...

I morse kom jag också på att jag glömde så de persiljefrön jag lagt i blöt. Hoppas att de klarar av att ligga i blöt någon dag längre än vad det stod på fröpaketet...

Idag ska några viktiga samtal ringas, ett brev till csn ska skickas iväg, helst ska det tvättas och diskas... och jag bör också komma iväg till universitetet idag. Jag har kommit lite efter med studierna och det är inte bra...

Sedan måste jag erkänna att jag med intresse följt Expressens manspanel och de råd de gett under det sista året inom samlevnad bla. Ingen av dem har någon utbildning inom detta område, men vanligt sunt förnuft. Det har varit roligt att läsa om vad fyra olika män tyckt om saker och ting och man har också lärt sig en del. Det viktigaste man bör veta om är att livet inte är lätt och att man måste ha en tvåvägskommunikation och göra saker tillsammans, gärna roliga, för att det ska fungera att hålla ihop en längre tid. Det har i alla fall fungerat för mig och min man hittills...

Jag hoppas att ni alla får en underbart härlig onsdag! =)

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en härlig onsdag. Och att du får disken, tvätten gjord & alla dina samtal ringda med förståss :)

Anonym sa...

Ja nog är det underbart med min ledighet. Hoppas att du får en fin dag med allt vad det innebär *kram*

Anonym sa...

God morgon i stugan! Jag väntar på ett papper via posten, sen måste jag sätta igång och ringa, ä så nervös.. men samtidigt vill jag få de där förbaskade pappret å få det gjort,hihi Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Din dag ser full ut. Det blir inte mycket tid över för bloggande då, förstår jag. Ha det bra.

Anonym sa...

Hejsan!

Här blir det en vanlig onsdag fast lite lätt spetsad med dotterns födelsedag. Även om vi egentligen firade den i söndags, så kommer hennes pojkvän och bästa tjejkompis hit och uppvaktar ikväll. Och då får det ju finnas nåt lite extra gott att bjuda på, så klart! :-)

Jag ska snart ge mej iväg till jobbet...

Ha det fint! :-)

Anonym sa...

Är meningen att jag ska få ha den där maskinen på mig ett dygn för att utesluta att det här är att hjärtat tänkt stanna.. men det är så irriterande, för jag får det när jag sitter, står och går, har ingen speciell tid när och jag blir så yr att jag måste ta tag i nått direkt sen blir synen som när man har ögonen i kors :/ irriterande :)

Anonym sa...

Den där manspanelen har jag missat, men jag får ta och kolla in den.

Här är det också lite mildare idag, men det är fortfarande kallt, 10 minus. Igår hade vi -24 :/

oumberligating sa...

Hej Fru Pusselbit! Tack för kommentaren inne hos mig, håller med nu vill vi ha värme, först vår såklart, men sedan en het, lång och härlig sommar.
Det här med att fungera ihop som par är intressant, jag och min fru har nu varit ett par så länge så jag nästan inte minns, jo det gör jag men jag var en helt annan människa för 23 år sedan då vi träffades, det viktigast är ju att man utvecklas tillsammans och det har vi verkligen gjort och vi gör det mesta tillsammans om det fungera praktiskt för "Lilla Frun" så klart och barnens liv och leverne sätter vi alltid i första rummet. Tvåvägskommunikation är självklart honörsord, funkar inte det då kommer det definitift att "skita sig rejält" i slutändan.
Men vi män är ganska skumma varelser så fort det dyker upp någon trevlig "kille" i bloggsammanhang så svarar han sällan på kommentarer om det inte är brudar förstås, förståligt men lite väl genomskinnligt(ler)Personligen blir jag extra glad när det dyker upp en "mansperson" på nätet och vi får kontakt, BilJanne är en sådan som även mailat och berättat om fru och barn, ha en bra dag och ta hand om de dina och dina man som jag självfallet hoppas allt väl. Mvh från Peter på Oumberliga!

Anonym sa...

Hej!
Ramlade in här, ser att du också har barn med aspberger. Läste just ditt inlägg om det.
Ska "snoka" vidare lite här och återkommer säkert :-)
Ha en bra dag!

Mindi sa...

Jag önskar dig en riktigt skön onsdag också. Själv är jag ledig... Har en sjuk sambo och en sjuk dotter hemma.

Stor kram
M I N D I

Anonym sa...

Godmiddag!
Jag ska nog ta och läsa mansspalten.
Sånt är alltid bra att ta till sig.
Det väntar en utmaning till dig i min blogg...igen....=)

Anonym sa...

Du dricker alltid så intressant te, rabarber och gräddte :) Måste jag testa. Plugga lugnt! ;)

Kram

Anonym sa...

Önskar också dig en härlig onsdag
Kram

Anonym sa...

Hejsan! Intressant och roligt att läsa din blogg. Ni får ha det så bra allihop! Förresten har du prövat äpple-tranbärste? Det finns på willys 0ch är inte alls dumt tycker jag. Hälsningar från " Säterborna"

Anonym sa...

Rabarberte är gott!! Du tar sååå fina bilder! Är roligt att komma in här bara för att få se en fin bild!!

Anonym sa...

det klarar dom nog, vi får väl hoppas det iaf

Anonym sa...

Sv: haha, kanske min och din man skulle sova tillsammans- vilka äventyr dom skulle vara med om:-)

Tack för manspaneltipset, måste kolla upp det!

Anonym sa...

Hej :-)
Åh, nu blev jag påmind om att jag ska plantera lite fröer :-)
Hoppas du haft en bra dag och får en skön kväll !
Kram

Anonym sa...

Tvåvägskommunikation är ett måste om det ska funka bra.Du har så fin bild här igen :)Usch för migrän,glad att slippa.Har sett vad man kan lida.Krya på dig och ha en fin kväll.

Anonym sa...

Du tar de finaste bilderna!! Jag tycker verkligen om din blogg! Det vilar nåt slags lugn över den:)