lördag, februari 14, 2009

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag!! =)


Här skiner solen från en klarblå himmel och det är ca 9 minusgrader, maken äter frukost och dricker kaffe, sonen har redan varit uppe ett tag och är nu framför datorn och dotter Pusselbit ska alldeles strax dras ur sängen. Jag själv sitter här med mitt kardemummate...

Denna dag blir ingen vilodag... jag och dotter Pusselbit ska ge lägenheten en ansiktslyftning och herrarna Pusselbit ska försöka få ordning på bilen. Min syster med familj beräknas anlända mellan 17.00 och 18.00 ikväll och då ska det vara fint här och helst ska vi ha bakat något gott som vi kan äta till melodifestivalen också.

Helst skulle jag vilja hinna ta en fotopromenad, men det får göras i morgon. Har förstått att solen ska vara framme lite då också... Börjar få lite ont med bilder att lägga ut i bloggen... ;)

Dessutom fyller min kära svägerskas dotter år idag: Hon leve, Hurra, Hurra, Hurra, Hurra!!!

Jag önskar er alla en underbar och härlig ALLA HJÄRTANS DAG!

29 kommentarer:

Anonym sa...

Här är oxå stålande sol o kallt. Kramar från Sita

Anonym sa...

Här skiner solen också! Sambon pratade nyss om att ta en skotertur men det törs jag inte, jag är rädd jag ligger i ryggskott sen då! Men vi ska sätta oss med en god kopp kaffe på skoterdynan sen :)
Jag önskar dig en trevlig dag också och ha jättetrevligt ikväll! :) Kram på dig Fru Pusselbit!

Anonym sa...

Det samma önskar jag. Tack för ditt avtryck. Jag är så tacksam. Behöver varenda titt.

Anonym sa...

Hoppas ni får en underbar dag, här skiner solen och det är minus 19 *hehe*

Anonym sa...

Dottern tackar o hälsar!!!
Ha det bra på alla hjärtans dag
ni också.
Svägerskan

Anonym sa...

Ha en bra alla hjärtans dag!

Anonym sa...

Ha en härlig alla- hjärtans- dag du också!

Tea Lady sa...

Hej!

Tack för din hälsning och ha en härlig alla hjärtans-dag du med! Jobba inte för hårt nu.

Kardemummate, det låter underbart! Var har du hittat det??

Kram,
Lena

Anonym sa...

En trevlig Alla Hjärtans Dag önskar vi er alla där också. Jag har provat att odla pumpa (varje år) men det blir aldrig något hos mig, jag gör nog fel. :)

Anonym sa...

Önskar dig en underbar Alla Hjärtans dag och skickar varma kramar till dig och de dina!

Anonym sa...

Jag behöver din hjälp med en sak, kan du ställa upp? Titta in på min blogg så får du se vad det är du ska göra, tack på förhand.
Vicke

Anonym sa...

Tack för gratulationerna :-)
Jag önskar dig en trevlig dag och kväll också!
hoppas nu får trevligt!!

Anonym sa...

Tack så mycket. Önskar dig desamma...Kram...

Anonym sa...

Tack detsamma!

Vi har vart på en härlig promenad och köpt tågbiljetter till mina föräldrar! Sonen ska träffa mormor och morfar, mostrar, morbror och kusiner i mitten av mars!
Sedan har vi vart en tur på stan...
Härligt väder i övrigt...lite kallt bara!

Kramar

Anonym sa...

Här har vi också haft alldeles fantastiskt väder idag! Vad skönt när solen börjar värma!

Ha en bra alla hjärtans dag!

Anonym sa...

Hejsan!

Hoppas att ni har hunnit göra allt ni skulle, och kanske även varit ute en sväng i det fina vädret!? :-)

Ha nu en jättemysig kväll!

Anonym sa...

Kikar in för att önska en fin alla hjärtans dag!!
Kram!!

Anonym sa...

Detsamma! Ha en riktigt härlig dag! (eh, kväll!!)

Anonym sa...

Missade solen jag.. Fotopromenad låter trevligt, det längtar jag efter med. Men dte får bli när våren börjar att komma. ;) *kram*

Vicki sa...

TACK det samma!! Har er dag varit bra??

Vi ska också se melodifestivalen idag och jag hoppas på bättre låtar än förra helgen.

Vicki

Anonym sa...

En vacker dag här också! Vilken ljuvlig bild.Ha en fortsatt fin Alla hjärtans dag. kram

Anonym sa...

Hej vännen
Jag hoppas att du har haft en fin alla hjärtans dag och att den fortsätter att vara sådan.I morgon skall jag köpa Rabarber grädd te för de låter så gott och jag har velat smaka på de sedan ett bra tag nu.
Många kramar från Lillian

Anonym sa...

Härligt med familjen samlad framför TVn och Melodifestivalen. Nu vet vi hur det gick,. Blev det som ni ville? Kram

Anonym sa...

Det ska bli roligt att få se dina bilder. Ser fram emot det.
Jag ska nog lägga min kamera på laddning så kanske jag också kan få till lite foton i bloggen framöver.
Hoppas att det blev nått gott till Melodifestivalen.
Kram

Anonym sa...

Hoppas du fick en härlig dag med nära och kära! En fotopromenad kan du ta idag söndag! Jag fotade en del igår. Det gäller att passa på. KRAM

Anonym sa...

god morgon i stugan! Här hos oss belv det också en röjar dag på förmiddagen, sen till em fick vi sätta oss ner och ta det lugnt igen :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Här är mulet i dag, tråkigt!
Hoppas att det är bättre väder där du bor och solen skiner och du kan ha en riktig fotosafari!
Kram

Anonym sa...

Tack så mycket, fast jag fick ha migrän på min alla hjärtans dag, inte kul !

Anonym sa...

hoppas dagen blev lika bra som den verkade bli!
ta han dom er vänner!
massa kram