måndag, februari 16, 2009

Internetavbrott och almanackskoll

(Foto av Fru Pusselbit)

Förut idag slutade helt plötsligt internet att fungera. När maken kom hem från jobbet lyckades han få ordning på det och det var skönt. Igår blev dotter Pusselbit väldigt upprörd när internet stängdes av vid 23.00. De har ju sportlov hela den här veckan och då gör det ju inget om de är uppe, enligt henne! ;)

Jag har precis kollat igenom vad som händer nästa vecka... och fascineras över hur allt lyckas hamna på samma dag. Måndagen den 23 februari ska dotter Pusselbit till käkkirurgen kl. 8.30 för undersökning, jag ska till hörcentralens kurator kl. 09.00, Maken ska till en sjuksköterska kl. 11.00 och allra sist så ska jag och dottern på hennes utvecklingssamtal kl. 15.30-16.00 på hennes gymnasium. Jag får nog försöka flytta på min tid till kuratorn... det brukar vara lättast.

På torsdagen den 26/2 ska jag och maken på en föräldraföreläsning på dotterns skola klockan 18.00-19.00 och anmälan måste ske innan tisdagen den 24/2. Då får jag säga återbud till en kompisträff vi skulle ha på kvällen...

Och snart börjar det bli dags att gå igenom alla räkningar igen. Det är den värsta tiden på månaden! ;)

Idag fick jag ett japanskt knivset med posten och det var en välkomstpremie för att jag började prenumerera på en naturvetenskaplig tidning före jul. Visserligen har jag sedan flera veckor gått ur prenumerationen, men det var kul att få knivsetet! ;)

Nu ska jag fortsätta här med allt och önskar er alla en underbart härlig måndagskväll! =)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan ha en bra kväll nu. Här är det oxå sportlov för barnen. Kram från Sita

Anonym sa...

jag har äntligen lyckats få in några foton :)

Anonym sa...

Ja visst är det konstigt, att allt kan hamna på samma dag. Mina tandläkartider är det som mest brukar få stryka på foten. Men det beror mest på att jag inte gillar att gå dit kanske ;-)
Kram

Anonym sa...

ja att det ska köraihopsig...sånt gör att man skulle vilja kunna klona sig..lite i alla fall. kram på en måndag

Anonym sa...

Vad är ett japanskt knivset.. en rad med samurajsvärd;-)

Anonym sa...

Oj vilken vecka!
Hoppas du hade en riktigt bra helg!

Anonym sa...

En underbar kväll önskar jag dig med..

Anonym sa...

Det är ofta så tycker jag. Allt kommer i skov.

Anonym sa...

Oj... jag skulle få panik över att passa alla dessa tider. En tid/dag räker för mig :-)

Anonym sa...

de e lustigt hur allt brukar packa sej på samma dag :)

Anonym sa...

Ett dilemma detta med att pussla ihop alla tider hit och dit =) vi brukar också ha alla samlade av någon konstig anledning runt samma dag *fniss*

Har börjat skriva i en almanacka som hänger framme så vi ser den, så man kan kolla där så inget annat faller in på den dagen, då får man omboka!!!

Ha en skön dag...

Anonym sa...

God morgon i stugan! Kallt här hos oss idag, men måste iväg och hanlda i allafall. phu... Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Morning
Det är alltid roligt med "överraskningspaket" =)
Ha en skön dag
Kram

Allt möjligt och omöjligt sa...

Ja. se dessa elektriska och elektroniska prylar. Kul det där med sladden. Konstigt nog är det det sista man kollar när det slocknar på skärmen. Borde vara det första. Men så är väl vi människor funtade, vi skyller på tekniken ;-)Kram Eva