lördag, februari 28, 2009

En röjardag!

(Foto av Fru Pusselbit)

Sätter mig bara som snabbast för att meddela att vi fortfarande lever. Diskmaskinen är på, maken har gått igenom datorer hela morgonen, dotter Pusselbit börjar röra på sig och son Pusselbit har varit vaken ett tag.

Snart ska tvättmaskinen på och här ska bli ett riktigt storröj idag. Under veckan som gick hände ju ingenting, så det är lite att göra! ;)

Har också tagit fram lite kött från frysen, det ska bli en köttgryta till middag och sedan får det nog bli en äppelkaka med vaniljsås till melodifestivalen.

I morgon går Vasaloppet av stapeln och det måste man ju titta på, speciellt när jag nu har en morbror som är med och åker. Man vet ju aldrig, man kanske kan få syn på honom i skidvimlet! ;)

Jag önskar er alla en underbar lördag och hoppas att er helg blir trevlig och härlig! =)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hos oss blir det en lugn dag efter nattens bravader.
Tack för att du påminde mig om vasaloppet! Det är ett måste för mig ( sambon fattar inte varför) tradition och mys i min värld :-)
Ha en bra röjardag!
Kram

Anonym sa...

Oj, har du en morbror som är så duktig! Jag beundrar dom som ger sig in på att åka Vasaloppet. Inte nog med att det är långt, det är ju så trångt i starten också! Ha en fin röjardag! Kram

Vicki sa...

Har du huvudvärk väldigt ofta?? Det är ju bra att du kan få hjälp i så fall.

Vicki

Anonym sa...

Hoppas det går bra för Vasaloppsåkarna, att det är okej väder och så.
Hade ju varit kul om du hade sett din morbror. =)

Anonym sa...

Jag har ingen jag känner som ska åka Vasaloppet så jag säger - Heje din morbror, heja din morbror ... hehe. Ha en riktigt bra Lördag :)

Anonym sa...

Nja... jag ska nog inte titta oavsett om jag kände någon eller inte...

Bloggullet sa...

Jag har röjt i några dagar, och det är bara att fortsätta. Hur har det gått för dig?
Ha en fin helg.
Kramar

Pixi sa...

jag önskar dej o de dina oxå en härlig helg,sj tycker jag melodifestivalen e trist så jag hamnade hör,hehe..Kram =)

Anonym sa...

Åh, hoppas du får syn på honom i morgon då - de ska visst få åka i snöyra har jag läst!

Anonym sa...

Tack detsamma och då ska jag heja på morbror Pusselbit! :)

Anonym sa...

oj. är det Vasaloppet imorgon. Det hade jag ingen koll på.
Tack för att du berättade att min sida ser OK ut. Blev lite tveksam efter den andra fierfox kommentaren för någon vecka sedan.

Anonym sa...

God morgon i stugan! Här sitter man och kollan in skidåkarna också, är ju lite spännand :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Stackars dig! 3dgrs migrän!! HUR klarar du det? Läggs du in då?

Kan dom inte kolla vad som orsakar det?? På just dig.

Jag hade spänningshuvudvärk och min massör hittade knutor som hon tryckte ut.. sen dess är det MKT sällsynt med denna värk!! med tunnelseende, sicksack-synfält osv...


Önskar dig en underbar dag!!

Anonym sa...

Hej,
har en röjarsöndag framför mig! och du är lycklig nog att ha en röjarlördag bakom dig :D
kram
Hej då från Gullan!

Anonym sa...

Hmmmm...jag pallar nog inget storröj idag det får bli småröj!

Anonym sa...

Hur gick det för din morbror i vasaloppet?

Bloggullet sa...

Jag skulle vilja komma i kontakt med Ninja som lämnade en kommentar här ovanför. Kan du kontakta mig på något sätt så blir jag glad.
Kramar