söndag, mars 01, 2009

Vasalopp och brödbak

(Foto av Fru Pusselbit)

Passar på att ta en liten paus ifrån brödbaket... Herr Pusselbit ligger under bilen, dotter Pusselbit är på karaten och son Pusselbit diskar. Ute är det ett fantastiskt soligt och härligt väder och ca 3 minusgrader! =)

Min morbror gick i mål ca 15.00 och det tog honom ca 7 timmar att åka Vasaloppet på 90 km och det är mycket bra! Vi i släkten kunde följa honom via internet och se när han dök upp vid varje kontroll efter vägen och sedan när han passerade mållinjen. Vilka finesser det finns! ;)

I förmiddags hade jag och min man en av våra få pratstunder. Vi pratade om hur vi vill ha det framöver med det mesta, hur det är med bilen osv. och jag berättade att mina föräldrar hälsar på oss nästa helg innan de åker vidare upp till Norrland. De stunderna är så sällsynta, så man får passa på när de yppar sig.

Idag blir det antagligen pytt i panna med ägg till. Vi har överbliven potatis från igår och en falukorvsring i kylen. Undrar om sonen är pigg på att göra det? Vi får se! ;)

Jag önskar er alla en underbar söndag, nu måste jag fortsätta med bröden!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen bra gjort att åka Vasaloppet överhuvudtaget tycker jag.

Anonym sa...

Duktigt av honom!!!

Anonym sa...

Lyckliga du som kan ha en pratstund med din man ibland. Tror tyvärr att det är sällan, åtminstonde är det min erfarenhet. Samtalen brukade mest handla om smör, bröd och vilken färg vi skulle måla något i under dessa ständiga renoveringar. Jag älskar rå falukorv och passar alltid på att dyka in på konsum och handla en ring när jag kommer hem till Sverige.

messan sa...

Åh, det var en duktig en! Så gott med nybakt bröd, mums det gillar jag.

Anonym sa...

Härligt med nybakt bröd och pratstund med maken. Tyvärr sätter man sig alltför sällan ner och bara pratar, det är nästan så att man skulle införa veckomöten i hemmet =)

Kram till dig!

Anonym sa...

Det var ju verkligen en bra tid tycker att de är duktiga som åker vasaloppet. Fin bild.....

Anonym sa...

Önskar dej en skön söndagskväll!
Här blir det nu Beck..
Kram/Ciara

Anonym sa...

Ja visst gjorde morbror bra ifrån sig, följde också framfarten via internet. Det var riktigt kul. Jämförde med Gunde Svans placering.
Spännande!

Ska inte du och jag ge oss på tjejvasan nästa år, vi kanske har bra gener, om vi börjar att träna redan nu... :-)

Ha det så gott Systra mi!

Anonym sa...

Hej och tack för födelsedagshälsningen! Att ha en fåordig man är du inte ensam om!! Ibland är det skönt men ibland blir jag väldigt irriterad på det. Det låter som en härlig vinterdag hos er - vi har fått vår. Duktig morbro du har förresten!
Kram

thebromanders sa...

Heeej igen!! Har inte varit inne hos dig sen jag "flyttade". Låter mumsigt med hembakt bröd!! Nu lider söndagen mot sitt slut hos er, här är det tidig eftermiddag:) Så hoppas att du får en bra början på veckan i morgon!!

Anonym sa...

Godmorgon.. Min man låg under bilen igår med. Så skönt att ha saker och ting fixat på den. Ja jag fattar inte heller varför sonen tackade nej.. Men jag får väl ta och göra en till mannen & mig istället. Hur gick det för morbrodern ? Ha en skön dag *kram*

Anonym sa...

God morgon!
Jag har aldrig tänkt tanken att åka vasaloppet... Men jag beundrar dem som gör det.

Anonym sa...

Hembakat bröd det var det längesen jag gjorde men ungarna har frågat flera gånger efter tekakor nu så det kanske blir någon helg framöver.
Ha en bra start på veckan.
kram Locklig

Anonym sa...

God morgon i stugan! Å vilken finess, blir ju så mycke mer spännande då man kan följa sådär :) Ha en bra dag :)

Allt möjligt och omöjligt sa...

Fantastiskt det där med dagens teknik. Man får gratulera Sverige till en Vasalppsseger även om jag satt där med den norska flaggan och hejade. Men dom tog ju hem femmilen i VM istället :-)Kram Eva

Anonym sa...

Då får du testa på dotter och sedan går du och köper tofflor till mannen ;) *kram*

Anonym sa...

åh, bra jobbat "morbror"! :) själv skulle ja säkerligen storkna.. hehe..