söndag, mars 15, 2009

chiliplantor och övrigt...


På min svägerskas begäran kommer nu en bild på mina omtalade chiliplantor. Det blev inte ett bra kort, men nu har ni i alla fall en någorlunda aning om hur de ser ut! ;)

Idag är det ett fantastiskt soligt väder och man kanske får tid att gå ut i det, det vore trevligt. Dotter Pusselbit ska ju som vanligt träna karate senare idag.

Igår bakade herr Pusselbit sin berömda kladdkaka, vi verkar vara inne i en perod där vi äter god kladdkaka varje helg. Dessutom hade han köpt hem smågodis och allt det här åt vi när vi såg på melodifestivalen tillsammans. Dotter Pusselbit var mycket orolig över att "Snälla, snälla, snälla" skulle vinna ett tag, hon avskyr verkligen den sången och kan inte förstå hur den kan ha kommit så långt! ;)

Son Pusselbit verkade inte ha någon speciell favorit, men jag tror att den låt som slutligen vann tilltalar oss allihopa. Vi får väl se hur det går i Moskva!

Igår var jag ute i tvättstugan för att ordna tvättid, då vi nu har en sådan stor tvätthög att vi inte kommer att få bukt med den med hjälp av vår lilla tvättmaskin i vår lägenhet. Den första bra tvättiden som fanns och som jag bokade upp mig på, var lördagen den 28 mars kl. 17.30-21.00. Det är lite lång tid till dess, men eftersom man tvättar på kvällen och ingen tvättar efter den här tiden, kan man tvätta hela natten om man vill. Tvättstugan är i ett eget hus utanför lägenheten, så man stör ingen heller och det är väldigt bra! =)

Fast fram till dess får jag ändå försöka hålla efter tvätten så gott det går och ska nu sätta på en tvätt till! ;)

Ha en så trevlig och härlig söndag! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kladdkaka! Det var längesen...

Anonym sa...

Jag bakar också kladdkakor för fulla muggar. Det blir en mässa här och vi sköter bl a fiket.

Anonym sa...

Kladdkaka har jag i frysen. Hittade inte så mycket idag. Kram från Sita

Anonym sa...

Vad underbart med en man som bakar.. låter extra gott att få äta kladdkaka på helgen Kram

Anonym sa...

Fina chiliplantor!! Hoppas ni har det bra.

//svägerskans son

Anonym sa...

Jag tror att den låten som vann kommer att komma långt.
Det låter ju bra att man kan ha tvättstugan över natten om man vill.

Anonym sa...

De har ju vuxit lite iallafall. Roligt om du kunde lägga ut en annan bild om ett tag så man får se hur mycket de har vuxit, roligt med plantor :)