tisdag, mars 10, 2009

Tisdagskväll med snöyra

(Foto av Fru Pusselbit)

Det är verkligen inget roligt väder ute och när jag kom hem från köpcentret var jag en riktig snögubbe, men utan morotsnäsa! ;)

Maken har kommit hem och i morgon ska han åka till en annan stad och jobba. Hälften av arbetsstyrkan på hans jobb ska sova över, men jag tror att herr Pusselbit slipper det och det är skönt.

Nu ska jag alldeles strax börja göra vår chiligrönsakssoppa, men den kommer inte att bli lika stark som den brukar bli, för son Pusselbit måste vara försiktig med stark mat nu.

Jag önskar er alla en underbart härlig tisdagskväll! =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som om årstiderna har blivit förskjutna....nu vill man ha vår och inte vinter!

Anonym sa...

Det är väldigt vackra kort du lägger in! Fast det är skönt att inte ha nån snö här....Kram

Anonym sa...

varför försiktig med stark mat? KRam

Anonym sa...

En underbar bild,men snö kommer ju i fel månad.hos er. Vi har ingen snö tack och lov. kram

Anonym sa...

Hej Fru Pusselbit! Jag börjar bli trött på det vädret. Som du såg på min blogg har det snöat i den Kungl. Hufvudstaden. Inte alls kul. jag var ledig idag så jag stannade inomhus.
Vi ses! Nu ska jag gå å lägga mig!

Anonym sa...

Låter gott med soppan. Vi äter inte så mycket soppa och det är så synd för det är gott.