fredag, mars 13, 2009

Det finns alltid något att göra! ;)

(Foto av Fru Pusselbit)

Solen var framme tidigt i morse, men nu är det mulet och töväder. Herr Pusselbit har med sig bilen till jobbet och jag tror att hans chef är mycket glad över det, den behövs...

Idag har jag en hel del att göra och vi får väl se om ca hälften blir gjort. Det brukar oftast vara så! ;)

Jag har lovat maken att jag ska lämna tillbaka en anime (japansk tecknad film) som han lånat från biblioteket och den är en vecka försenad. Dessutom måste jag betala dotterns karatelektioner, tvätta lite mera, ordna med brödbak, ringa viktiga samtal, diska och städa kan man ju göra hur mycket som helst...

Sedan måste alla chiliträden sättas om, det är nu ca tre plantor i varje liten blomkruka och de behöver nu få en varsin egen kruka. Annars blir det svårt för dem att växa upp till fina "krukväxter" med chilifrukter på. Kanelbasilikan är svårare än jag trodde, men den har inte dött helt och hållet ännu. Jag har två plantor som växer lite halvdant... (jag sådde sex småkrukor...)

Det är väl lika bra att sätta igång med allt och jag önskar er en härlig fredag! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅHOOOJJ! Det var inte lite du skulle göra idag! Jisses, det vart så mycket så nu blev då jag trööött.. Jag går och vilar åt dig :)

Anonym sa...

... oj, jag glömde godisarna...
*lägger fyra chokladknappar på bordet, fem blir för mycket, det blir så lite kvar till mig då* ;)

Anonym sa...

Det är första gången som vi har dom här inne på gården, beror nog på att vi har inte haft så här mycke snö på många många år :) så det gjorde inget att några jordgubbsplantor rök tidigare, det finns nya :)

Anonym sa...

Härlig fredag på dig också! :D

Anonym sa...

Nog finns det alltid att göra,men idag skiter jag i det *L* Ta inte ut dig nu,njut av dagen och helgen.Så spännande du planterar förresten!Ha en fin dag och helg.En annan har jobbhelg,så därför tar jag det bara lugnt nu.

Anonym sa...

Ja fy.. jag visste att de skulle bli jobbigt men inte att de skulle kännas så här men de blir väl bättre. De är svårt att acceptera att de är vuxna nu med egna liv. de har ju alltid vart mamma innan.. eller nja.. nästan i alla fall men nu klarar de sig själva. De är värst med den äldsta dottern för henne står jag väldigt nära. vi träffades varje dag innnan å nu helt plötsligt mer sällan å den lilla sötnösen till barnbarn saknar man med. Fast samtidigt känns de lite löjligt att man reagerar så hehe ja menar hon bor ju i samma stad men en mil bort. Samtidgt börjar man grubbla på vad man ska göra nu.. då man alltid har levt för barnen innan. Tror de är viktigt att se till så man har ett mer eget liv utanför barnen innan de flyttar ut. Blir kanske lättare då.

Har du börjat å så nu? De är kul :) Förra året fick lilltrollet välja vad vi skulle så och han hade sett på bollibumpa hur man sår enkelt potatis å morötter bara genom att göra hål i jordpåsen så de gjorde vi hehe Blev fina potatisar. Morötterna blev lite små men goda.

Anonym sa...

Hej vännen :-)

Du har en award att hämta hos mig !
Kramar

Anonym sa...

Jag har varit så trött idag. Tur att jag inte hade en sådan diger att göralista.

Anonym sa...

God morgon i stugan! Hoppas ni får en ledig dag idag :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

En stilla undran: Är du en eller två personer???
En människa kan inte hinna allt det där på en dag! Kram

Anonym sa...

Har du planterat egna kärnor från chilin för att få dem att växa? Jo, det är sant, det finns alltid nåt att göra :) vem skulle du valt till ditt middagsbord om du fick välja? Ha en bra dag därborta på andra sidan skärmen :)