onsdag, mars 11, 2009

Det snöar fortfarande...

(Foto av fru Pusselbit)

Idag har jag börjat kunna ta det lite lugnt efter allt som hänt och det har varit så skönt! Har bara diskat och tvättat lite grand och sedan njutit av lugnet och över att slippa gå utanför dörren då det fortfarande snöar ute så smått.

När mina föräldrar var här glömde min käre far sin bettskena hos oss och den var jag tvungen att skyndsamt skicka iväg i ett paket till en av mina mostrar norröver. Om min far inte har den, snarkar han så fruktansvärt mycket och det blir tufft för dem båda två. Paketet kom iväg igår vid 17.00-tiden och kom fram till min moster och mina föräldrar idag. Det gick snabbare än jag trodde! =)

Min dotter fick en massa blåmärken på sina ben på karaten igår och vill att vi ska köpa benskydd till henne. Annars kommer det att bli mycket jobbigt för henne framöver, då de tränar många sparkar. Ett tag hade hon sår på sina knogar som hon fick linda om då och då, eftersom de tränade knytnävsslag. Karate är riktigt tufft, men hennes kondition är på topp och det tyckte läkaren på VC var bra ur hälsomässig synpunkt.

Jag själv äter Behepan 2 gånger dagligen (B12) och Folacin 3 gånger dagligen (Folsyra). Det är inte lätt att komma ihåg alla gånger de skall tas... vilket påminner mig om att det är dags igen! ;)

Ha en fortsatt trevlig onsdag! =)

16 kommentarer:

Anonym sa...

usch jobbigt att komma ihåg att ta tabletter..jag har ställt larm på min telefon för att inte glömma..nu ropar bägge sönerna högt när telefonen spelar ACDC -Mamma..medicindags! sköt om dig.kram!

Anonym sa...

Hos mig har onsdagen inte bjudit på några större överaskningar...

Anonym sa...

Vad mycket snö du har, här har äntligen solen kikat fram. Bra att ha mobillarm, det har en granne till mig så hon inte ska glömma. Hejhej ... :)

Anonym sa...

Hoppas paketet når fram snabbt!

Anonym sa...

Det verkar som om vintern har kommit tillbaka över stora delar av landet. Här har den ju aldrig försvunnit, så nu längtar jag verkligen efter lite vår.

Vicki sa...

Så mycket snö ni verkar att ha?

Jo tack det är bättre idag!!

Vicki

Anonym sa...

Vintern verkar hålla ett järngrepp hos er. Det är ju viktigt att ta medicinerna. Jag gör det alltid på samma tidpunkt och det har blivit en vana för utan Spiriva och Symbikort skulle jag må fruktansvärt dåligt.(B12 är ju mycket viktigt att det tas varje dag,min man tar sådant fast han får spruta var tredje månad). kram

Anonym sa...

Jag fick skaffa dosett. Det bär mig emot att erkänna det men jag kom aldrig ihåg om jag tagit tabletten eller inte...

Anonym sa...

Hej vännen :-)

Vad jobbigt ni haft sista tiden..Hoppas att ni får det lugnare nu framöver...

Ta hand om er :-)
Kram kram

Anonym sa...

Hej!
Nu funkar tekniken någorlunda igen.
Hoppas du haft en bra dag då..

Anonym sa...

Synd att du hann skicka tillbaka bettskenan- annars kunde dotra ha använt den som knogskydd;-)

Anonym sa...

Hejsan!
Ja, själv käkar jag penecilin för att hålla infektionen borta från tänderna. Iblan glömmer jag bort att ta dem. Usch, på fredag som är den 13:e ska jag till tandläkaren igen:-P
Kram

Anonym sa...

Tur det finns tabletter för de som inte kan få i sig sånt naturligt! =)

Anonym sa...

Nu blev jag påmind att ta mina egna tabletter, äter oxå behepan och folsyra, + en massa andra. Idag har de lovat, regn, snö och solsken.. Kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! Nog är det bra att hon får skydd för benen :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Har ni ff så mycket snö??? Vi fick en massa men det har redan töat bort...
Ha en riktigt HÄRLIG dag du också!=)
Erika