torsdag, mars 05, 2009

En snöig torsdag

(Foto av Fru Pusselbit)

Nu har jag varit och tagit proverna på VC och efter det gick jag till Coop Forum och köpte 1600 g ekologiskt nötfärs till nedsatt pris, då det var kort datum och som nu ligger i min frys.

Sedan köpte jag fler hörselsuddar på Apoteket för att kunna sova på nätterna. Min man snarkar ju så förfärligt emellanåt! Där köpte jag också revaxördroppar till min man, för jag misstänker starkt att han nu har en rejäl vaxpropp i ett öra, om det inte är i bägge öronen då. Han hör ju ingenting längre...

Ute snöar det och jag såg ut som en snögubbe när jag kom hem. Nu har jag fått i mig lite brunch och druckit te och snart ska jag ge mig iväg till VC igen. Fast denna gång är det min dotter som skall gås igenom och vi får väl se vad läkaren säger.

Efter det ska vi bege oss till områdets bibliotek. Igår hittade jag två trevliga böcker om brödbakning där och jag tänkte bli lite bättre inom det området. Det kan ju vara kul för familjen att få lite variation och inte samma bröd hela tiden! ;)

Jag önskar er alla en trevlig torsdag! (Tänk, i morgon är det fredag igen!!!)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren, det gick bra.Jag har märkt det, dom skrev ju att Metro var under uppgradering.

Ha en bra dag

Kramar

Anonym sa...

Hej!

Det var värst vad det klumpar sej med VC-besöken - fast lika bra att få allt undanstökat på en gång, i och för sej! :-) Hoppas det är OK med dottern!?

Håller med dej vad det gäller krukväxter! Vill absolut inte vara utan sådana, men de får vara av det synnerligen tåliga slaget om de ska klara sej här... <:-) Jag älsnar den sortens växter som frodas och trivs trots att man inte bryr sej så jättemycket om dem - det finns ju faktiskt såna också, som tur är! :-D

Anonym sa...

Det är kul att baka bröd. det borde jag också göra i dag...

Daniel sa...

Ska oxå till bibban snart

Hoppas vi hittar bra böcker.
Kramen

Anonym sa...

å det är kul att baka bröd..å så gott det blir sen då...kram!

Anonym sa...

Jag har öronproppar liggandes vid sängen...dom behövs ibland när gubben drar igång sitt "tröskverk".

Anonym sa...

Åh, så du har också en snarkande gubbe jämte dig. Jag fixar inte öronproppar, får lite halvpanik när jag inte hör. Och gubben har provat sånt där plåster på näsan, funkar inte. Så för tillfället tillbringar jag stor del av natten under kudden istället för på den ;-)
Hoppas du får bra svar på proverna!
Kram

Anonym sa...

Baka bröd gjorde jag när mina barn var små nu hinner jag inte. Så det snöar hos dig,här är det grått och trist. kram Ps stul med metro än.

Anonym sa...

Ja veckorna går sanslöst fort.. Hoppas du har en bra torsdagskväll!!

Anonym sa...

underbart kort!
jag brukar med kpa köttfärs när det är billigt å så klarar man sig!!!
hoppas det fick bra på VC med!!!!
massa krma

Anonym sa...

Det var länge sen jag var på bibblan, jag kanske ska gå dit och låna hem lite roliga böcker.
Kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! Ja, nu är det redan fredag, gått fort den här veckan. Nu får vi hoppas proverna är bra för dig :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Hej :)Har testat med öronproppar,men det gick ändå inte *L* Nu har vi varsitt sovrum ;)Ha en fin dag nu,kram/Bitte

oumberligating sa...

Hej Peter här på Oumberligabloggen! Har varit dålig i veckan på att kommentera på alla fina och trevliga bloggar som jag brukar jästa, alltid fint och intressant här. Ser på mångas inlägg just nu att flera av "oss" är lite trötta och ursäktar sig då och då, personligen är det okej tycker jag, bloggandet är ju en öppen och fri värld, där man gör precis som man vill, självklart så kanske man ska fundera lite över i allafall vad man skriver i kommentarerna, har personligen fått några i mitt tycke lite otrevliga kommentarer, men det får jag tåla. Mina inlägg är kanske inte heller alltid så "snälla"!
I vilket fall som helst så vill jag önska en trevlig Fredag och en fin helg! Mvh från Peter!

Anonym sa...

Önskar dig en skön fredag
Kram

Anonym sa...

ja det är hemskt o sova om nån snarkar brevid. huff.. går inte.. hehe

Anonym sa...

Jag har också en timmerstocksdragare bredvid mig. Det påstås att jag också låter när jag sover! Elakt förtal, jag har aldrig hört nåt;) Kram

Anonym sa...

Jag lever också med en mästersnarkare. Ahhh, öronproppar. Har ett helt lager här ;)