måndag, mars 02, 2009

En kylig och mulen måndag

(Foto av Fru Pusselbit)

Idag är det inte så kallt ute, men blåsten är mycket kylig och det är mulet. Hoppas att maken inte fryser alltför mycket på jobbet...

Jag själv har druckit många temuggar glöggte och njuter av lugnet och att inte behöva lämna hemmet så mycket idag. Jag har också gjort några viktiga saker på "att-göra-listan" och ska snart sätta på en maskin med disk.

Dotter Pusselbit har bestämt sig för att fortsätta läsa på IT-samhäll där hon läser nu, men inte läsa matte lika snabbt. Det var tänkt att hon skulle läsa matte A+B på två terminer, men nu blir det bara matte A första året i stället. När hon sedan läst klart gymnasiet, kan hon läsa till kock om hon fortfarande vill det. Det är hon själv som beslutat det här, jag har bara sagt till henne att hon får göra som hon vill och att vad hon än väljer att göra står jag bakom henne.

Jag själv gick humanistisk linje (så lite matte som möjligt och massor av språk i stället...) och berättade för henne vilken stress det var och att jag också ville hoppa av ett tag. Det finns så många som funderar på att hoppa av, som i slutänden faktiskt inte gör det och som läser färdigt och som är glada över att de stannade kvar och höll ut. Man har svackor i sitt liv ibland!

Jag önskar er alla en underbar och härlig måndag! =)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst var det tufft i omgångar på gymnasiet.
Vad kul om hon vill bli kok. En sån är inte dumt att ha i familjen.
Min son valde nån natur o turism utbildning som första val till gymnasiet-.

oumberligating sa...

En kylig och mulen Måndag, är det därför jag är så gnällig på min blogg idag? Kanske, skriver mer till dig senare, som vanligt så önskar jag dig en trevlig fortsatt dag och ha det så bra som det bara går!
Mvh från Peter!

Anonym sa...

Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Vad skönt ändå att hon kunde göra så, ta det lite lugnare med matten.

Anonym sa...

hoppas du slipper snön i alla fall.här snöar det och det känns bara som det kommer dröja ännu längre med våren..alla börjar längta nu..efter den.. sköt om dig. kram Bittan

Anonym sa...

Glöggthé- låter gott! Nästan lika gott som mitt favorithemmagjordasuperthé! ;D

Anonym sa...

Det verka som om allt går åt rätt håll ju! =)

Anonym sa...

Ja inte känns det som vår precis!

Anonym sa...

Ja det var ofta som man ville hoppa av... I bland undrar jag om det inte hade varit värt det. Jag gick undersköterske utbildning och slutade som fabriksarbetare... Tål inte se blod...

Anonym sa...

God morgon i stugan! oja nog är det tufft att studera alltid, tycker dom gör det bra :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

ja de är bra att inte stressa för mkt så man inte kör slut på sej själv i pluggandet..

Anonym sa...

den där bilden gillade jag. Har en förkärlek till gamla gärdesgårdar. :)
ja, turen till rymden blir nog dyr. Gör inget egentligen, jag skulle nog bli sjösjuk :)