onsdag, mars 04, 2009

Läkarbesöket

(Foto av Fru Pusselbit)

Nu har jag varit hos läkaren på VC och det var inte så dumt. Han var imponerad över att jag kunde lämna över ett papper på när jag de senaste 6 månaderna har haft migrän eller vanlig huvudvärk. När jag berättat om hur migränen yttrar sig och han gått igenom journalerna för flera år tillbaka (det står inte så mycket i dem, har knappt varit till läkare...), nämnde han att nu ska de gå igenom mig riktigt ordentligt.

I morgon ska jag ta en massa olika sorters prover vid 08.00-tiden och det innebär att jag inte får äta eller dricka efter klockan 20.00 ikväll. Sedan ska de gå igenom mitt huvud ordentligt. Nu minns jag inte om det blir magnetröntgen eller datortomografi (skiktröntgen), men jag tror att det blir magnetröntgen.

Jag är glad över att bli tagen på allvar och att det blir en utredning på allt. Kanske att han hittar något som gör att man kan få bort migränen! =)

Ha en fortsatt trevlig kväll!! =)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad skönt att du ska få en riktig genomgång jag håller verkligen tummarna på att allt går bra.
Kramis

Anonym sa...

Men toppen :) jag skulle också velat fått kollad skallen, men ack.. dom vet ju att jag har migrän å då blir det inget mer tyvärr... De är super att dom verkligen kollar ordentligt :)

Anonym sa...

Visst är det skönt att bli tagen på allvar. Hoppas dom hittar nått så du slipper Mr migrän. Kram från Sita

thebromanders sa...

Det måste kännas skönt att bli tagen på allvar, och förhoppningsvis kan du få något svar på varför du får ont! NÅNTING är det ju som orsakar det!! Hoppas det inte blir en alltför utdragen process bara... det kan ju vara ganska komplicerat det där med migrän...

Anonym sa...

Vad skönt att du blev tagen på allvar! Du måste haft en bra läkare :-) Jag gjorde en Magnetröntgen för ett tag sedan. Var jättenervös för den eftersom jag har cellskräck, men det var inte så farligt.
Hoppas de hittar något som man kan bota/lindra för dig!!
Kram

Vicki sa...

Jätte bra om du kan få hjälp med din huvudvärk!! Det är jobbigt att ha, jag har inte det så ofta men periodvis.

Vicki

Anonym sa...

ojdå! Visst lika bra att ta allt på en gång! Stackars dig som inte får drick dina koppar te! ;)

Lycka till med alla undersökningar och provtagningar...det är på tiden att det kollas upp ordentligt det där med mr. migrän!

Kramar!

ps. är du frisk ännu? .ds

Anonym sa...

Skönt att höra att du har tagit tag i det nu. Hoppas att du finner en väg att lindra migränen.

Anonym sa...

Go morron! Men så bra att du äntligen ska bli kollad ordentligt och jag hoppas att du kan få en medicin som gör att du slipper få den där hemska migränen mer. *håller en tumme* :)

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig. Skönt att träffa en ordentlig doktor! Kram

Anonym sa...

Hej vännen
Jag önskar dig verkligen lycka till med undersökningarna angående din migrän.
De känns som att du kommer att få bra hjälp faktiskt.
Kramar från Lillian

Anonym sa...

bra o ta prover o hoppas resultaten visar vad som är galet :)

Anonym sa...

Åh... denna svenska vård. Blir så galen på hur man kan bli behandlad. Tur att du träffa en redig läkare! Själv gruvar jag mig för mitt läkarbesök som jag ska göra i veckan pga min smärtande nacke.

Kram igen