torsdag, mars 12, 2009

En sjuk son och dotter...

(Foto av Fru Pusselbit)

Tar nu en paus med grönt te med smak av körsbär... ute är det ca 2 plusgrader och töväder och mulet.

I morse väckte jag maken vid 07.00-tiden och han ska ju gå upp senast vid 06.00-tiden... dotter Pusselbit är hemma och sjuk idag. Hon har haft en väldig huvudvärk i någon dag och inga tabletter har hjälpt.

Ska snart sätta på lite tvätt och en diskmaskin och sedan bär det av för att göra lite matinköp. Mjölken är helt slut och den är viktig för oss alla och brödet jag bakade i lördags är nog helt slut i morgon... så jag får väl ha en bakdag i morgon.

Jag önskar er alla en härlig torsdag! =)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så synd om dottern Hur mår du själv lilla Pusselbiten? Du har väl som jag omsorger om alla andra... Hoppas ni får lite av mina vårkänslor där ni bor. KRAM

Anonym sa...

Har dottern fått svar på proverna
Hoppas hon inte har migrän!!
Svägerskan

Daniel sa...

Krya på er i stugan!

Fin bild,s er ut som hos oss i stugan!

Krama barna!

Allt möjligt och omöjligt sa...

Va gott det låter med hembakt bröd. Jag kommer ihåg när jag var på landet i Grekland och fick bröd som var gräddat i en riktigt gammaldags stenugn. Jag har aldrig efter det smakat något liknande. Kram Eva

Anonym sa...

Usch det är jobbigt när det florerar sjukdomar :-( Hoppas dom piggnar på sig snart!
Hembakat bröd är så gott! Tyvärr så orkar jag inte baka så ofta.
Kram på dig!

Anonym sa...

fin bild, jag gillar gärdesgårdar. Lite nostalgiskt antar jag.

Anonym sa...

Snälla fru Pusselbit! Kan du inte räkna efter hur många olika tesorter du har.. =))

Hoppas att ungarna kryar på sig!

Jättevacker bild förresten! Som vanligt!

Kram!

Anonym sa...

Vilken otur ni har med sjukdomar! Usch vad tråkigt! Fru Pusselbit hur går det med dig?? Stark och seg som en fura?? Bamsekram

Anonym sa...

Jag hoppas att din dag har varit lika fin som min :-)
Trevlig kväll.