fredag, februari 06, 2009

En efterlängtad fredag! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Enligt sonen gick filosofiprovet bra och nu ska vi alldeles strax steka upp lite ris, grönsaker och jordnötter till sen middag. Först var det tänkt med ris och kyckling, men sonen hade redan fått det i skolan, så vi fick tänka om lite här hemma! ;)

Snöyran har slutat utomhus och maken går igenom sina datordelar här inne. Han säger att han börjar få ordning på dem, men jag vet inte...

Förut gick jag och sonen igenom vad han kan tänkas vilja ha i sin müsli, så nu ska vi snart pröva på hur det är att göra eget. Då kan han få det exakt som han vill och man vet också vad som finns i det. När man väl kommer in i att göra det, ska det väl inte vara så jobbigt heller...

Kanelbasilikan som jag satte för några dagar sedan, har redan börjat komma upp. Vad roligt! =)

Nu önskar jag er alla en underbar fredagskväll! =)

21 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu känns det bra att åka,själv hade inte varit så kul.Ha en bra kväll själv!

Anonym sa...

Stekt ris!

Nu fick jag en ide ;-)

Anonym sa...

Detsamma! Ha en underbar helg!

Anonym sa...

Vad ska du göra med kanelbasilikan? Går den bra som krydda, o till vad isf. Ha en bra fredagkväll. Kram från Sita

Anonym sa...

Egen müsli är toppen. Basilika brukar ju vara lik persiljan, med att vara sen i starte.

Anonym sa...

Kanelbasilika???

Anonym sa...

åhhhh
jag har inte satt ett endaste frö ännu....var tar tiden vägen
Hoppas ni får en härlig fredagskväll

Anonym sa...

vad bra att provet gick bra :) tror också de är enkelt när man väl kommer igång å göra eget, minns jag gjorde några gånger till ett x för hundra år sedan. Jo han gjorde en hel del faktist :)

Anonym sa...

Och jag önskar dig en underbar fredagkväll
Kram

Anonym sa...

Japp och som tur var beskostade företaget smörgåstårtan :-D

Kanelbasilika lät spännande! Gott?
Ha en riktigt härlig helg du också!

Anonym sa...

Kanelbasilika har jag faktiskt aldrig provat.
Du får tipsa sedan om den är värd att planteras.

Allt möjligt och omöjligt sa...

Hoppas fredagskvällen varit bra. Skönt att du har blivit av med migränen, låter jobbigt. Brukar själv ha huvudvärk emellanåt med illamående, vet inte om det är migren eller stresshuvudvärk så jag har en aning om hur du har haft det. Är packad och klar inför morgondagens fotokurs, det sak bli riktigt spännande. Önskar en riktigt härlig lördag. Kram Eva

Anonym sa...

Låter spännande med kanelbasilika! Gott med stekt ris - nu blev jag hungrig! Ha en bra helg.
Är mannen återställd efter sin operation förresten? KRAM

Anonym sa...

Hej vännen
Jag hoppas att helgen uppfyller dina önskningar.Kramar

Anonym sa...

God morgon denna lördag! Kanelbasilika? Har aldig hört! Låter lite speciellt! Kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! Idag har vi det verkligen kallt här hos oss, blåser som attans och -17 ingen dag man vill sticka ut näsan precis. Ha en bra dag :)

Anonym sa...

ja,det är en fördel med att göra egen müsli, man vet vad man får

Anonym sa...

Kanelbasilika, låter hur gott pch spännande som helst! Hur är det med era planer? Flytt och så?
Måste dit och precis som du säger känna känslan.=)
Erika

Anonym sa...

Åh, egen müsli är verkligen godast! Jag brukar göra egen jag med! =) Hoppas det blir lika gott för er! =) Ha en bra helg! Kramar

Anonym sa...

Underbart med Fredagar.. Idag känns det dock som Söndag för mig, vet inte varför. Ha en fin dag *kram*

Anonym sa...

Jag har aldrig hört talas om kanelbasilika,fast det låter gott.
Snön yr på här hemma så det blir mest att man är inne idag.
Ha en fin lördag, kram lena.