måndag, februari 23, 2009

God morgon och gäsp på er!! ;)


Sitter här med tända ljus och kardemummate och försöker vakna till. Även om jag kom i säng i någorlunda tid, var det omöjligt att somna. Kan ju bero på migränen... ;)

Så den här dagen blir nog trevlig, jag har lyckats få ca 4 timmars sömn, gäsp! Dottern är på benen, men hon är lika trött hon. Herr Pusselbit måste se till så att internet stängs av vid klockan 23.00 på vardagskvällar igen. Enligt dotter Pusselbit ska hon inte börja skolan förrän vid 13.00-tiden idag och det är ju bra. Fast om ca en halvimma ska vi ge oss iväg till käkkirurgen och så får vi se vad de kommer fram till.

Son Pusselbit har bara matematik på schemat denna måndag och börjar inte förrän vid 12.15, så han tänkte ta sig till skolan och äta lunch innan allt börjar. Det tycker jag är mycket klokt tänkt.

Ute är det ca 3 minusgrader, men det är lite svårt att säga om det blir soligt eller inte, men jag gissar på att det kommer att vara mulet hela dagen...

Ha en så härlig måndag! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon. Då har du väder ungfär som här. Jag hade ju kräkningar igår så jag är hemma idag o ser hur det går. Kram från Sita

Anonym sa...

God morgon!!!
Sist i säng och först upp bland mina bloggvänner verkar det som när jag går igenom min bloggkoll.
Du får nog vila lite senare i dag :-)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Här fortsätter det å snöa. Gubben han har varit varm som en kamin hela natten, så han har det inte varit roligt att ligga brevid, :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Måndag, Jag har haft en hektiskt helg inser idag att jag har en massa att ta itu med för att få en normal vecka. Har 2 nätter med start inatt sedan har jag långledighet och det tackar man för. Ha en fin Måndag *kram*

Anonym sa...

Godmorgon,fast inte så god här heller...gäääsp..sov uselt,vaknade i omgångar,blev less på att försöka sova och klev upp kvart i sex.Tända ljus och kardemummate,låter hur mysigt som helst.Ha en fin dag,kram/Bitte

Anonym sa...

God morgon!
Det är svårt det där med hur länge kidzen ska sitta vid nätet men klockan 23 låter som en rimlig tid tycker jag allt.
Ha en bra dag!

Tussegumman sa...

Hej min vän du har en ängel som du kan hamta på min blogg/Många kramar Tussegumman

Allt möjligt och omöjligt sa...

Du har så rätt. Det är tur att det bara finns måndag en gång i veckan. Här ligger det tjockt med snö. Trist. Hade hoppats på vårtecken istället. Kram Eva

Anonym sa...

Här sprack inte himlen upp förrän nån halvtimme innan solnedgången - så det var ju så dags då, så att säga... Men det blev iallafall väldigt rosa och gult och grannt på himlen en liten stund. Hoppas på fint väder imorgon!!! :-)

Trevlig kväll!

Anonym sa...

Jupp, måndag igen. Jag lyckades totalt missa att yngsta dottern hade ett tandläkarbesök idag. Men jag får skulla på att jag har hysteriskt mycket tankar som snurrar just nu. Kommer att berätta om det snart. Vill nog låta det sjunka in och mogna lite först.
Ha en fortsatt trevlig måndag.

Anonym sa...

Jag skickar en massa krya på dig migrän vibbar och hoppas att de redan har hjälpt.