fredag, februari 27, 2009

En solig fredag! =)

(Foto av Fru Pusselbit)

Idag är det en fantastiskt solig dag, men blåsig. Jag har hunnit vara hos kuratorn på Hörcentralen och det är alltid så trevligt att gå dit och prata med henne. Det är som om hon börjar bli en riktigt god vän och jag mår väldigt bra efter att ha varit där! =)

Hon föreslog att jag skulle ta kontakt med handikappombudsmannen för universitetet och med hjälp av henne försöka lista ut hur jag ska lägga upp mina studier, när det nu är så svårt med bla migränen.

På onsdag nästa vecka ska jag till läkare och på torsdag ska dotter Pusselbit till läkare. Det ska bli intressant hur det går med allt... fast nu måste jag gå igenom hela bloggen för att få ihop ett underlag i hur ofta jag haft migrän det här året. Jag har inte skrivit ned det någon annanstans...

I går hade jag spänningshuvudvärk, men det blev bättre när jag tog in en magnecyl. Om det varit migrän hade det inte blivit bättre. På kvällen gick jag och träffade några kompisar och vi fikade och hade roligt tillsammans hemma hos en av dem. Den ena kompisen har en liten dotter på ca 7 månader och hon är så underbart söt! =)

När jag kom hem därifrån, hade dotter Pusselbit äntligen tittat på sin cykel och hon kunde använda den till skolan idag. Jag tror att gårdagen var en mycket jobbig dag för min man och jag hoppas att den här dagen blir bättre för honom. Det positiva är att han inte glömde sina mediciner idag.

Jag önskar er alla en underbar fredag! =)

9 kommentarer:

oumberligating sa...

Låter bra och att läget är under kontroll hos dig, här är det också okej, ska försöka ta ut "Lilla Frun" på promendad nu i solen, ha en fin och trevlig helg!

Rosie sa...

Kikar in och önskar en trevlig fredags kväll.
Kram

Anonym sa...

Hade vi bott lite närmare varandra hade jag gärna gått en promenad med dig i det fina vårvädret. Nu får jag väl streta med barnvagnen som sällskap och frågvisa ungar istället under morgondagen.

Ni har väl börjat få lite vår hos er?

Kram systra di!

Anonym sa...

Bra med blogg, så man har koll på sig själv ;)

Anonym sa...

Jag får passa på att önska dig en trevlig helg också. Tandvärken har gått ned något ikväll. Jag har fått en ny tid och nu redan på måndag. Idag har det varit besvärligt på jobbet. Ha det bra med dig:-) Vi ses!

Anonym sa...

Är det "näsor" på bilden? Vilka minnen man har som barn att sätta dom på snoken *haha*

Tänkte på en sak, kanske du behöver kolla upp så det verkligen bara är migrän du har, du kan ju ha spänningshuvudvärk eller annat också, förutom migränen?

Här är det segt värre men lugnt...
Ha en skön helg nu!!!

Anonym sa...

God morgon i stugan! Jag fick föra dagbok över min migrän i några månader, fy vilken tråkig läsning, hade inte tänkt på hur ofta jag hade ont i skallen, fick även skriva vilken sorts skalllebang... fan ja blev ju sjuk, ha ha... då det var som värst var de få stackars dagar på mån som jag var värktfri :) Men det är nog bra om du skriver upp och ta med dig till läkaren så dom begriper hur du har det.. Ha en bra dag :)

Anonym sa...

jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Anonym sa...

Ha en riktigt underbar lördag!