tisdag, februari 03, 2009

Kallt!

(Foto av Fru Pusselbit)

Idag är det riktigt kallt hos oss. Vad sägs om ca 11 minusgrader, men det känns som 15 bara för att det är så fuktig luft? Solen sken i morse, men nu har det mulnat på och solen är ovan molnen.

Dotter Pusselbit är hemma på grund av förkylning och feber. Maken skjutsade son Pusselbit till skolan så att han skulle slippa cykla i 20 minuter i denna kyla och han kommer också att bli hämtad vid skolans slut.

Lite uppskattning kan förgylla en dag - kanske förvandla ett helt liv. Det enda som behövs är att du uttrycker din uppskattning i ord.

Ha en så underbart härlig tisdag! =)

16 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det är nog inte så kul att cykla i den kylan.....

Anonym sa...

Här är det kallt än! Det är många som är sjuka nu, mest var och varannan en tycker jag. Min andra dotter är jätteförkyld!

Så du har också "pysslat" :) Jag håller på att bli tokig på mitt, men nu har jag lagt det på hyllan, får ta tag i det där nån annan dag, när jag inte är så arg :)

Batteris/Beatrice sa...

Sv: ja, de ställde in idag igen eftersom att halva tunnelbanesystemet fortfarande ligger nere, så alla kan inte ta sig dit.

Anonym sa...

Ja, så kallt har det inte varit här idag - men fy vad jag har frusit ändå... Brrrr!

Här blev sonen hängig i skolan idag och gick hem vid middagstid. Eller gick gjorde han ju inte - mer än till bussen! :-) Nu ligger han på sitt rum och hostar...

Anonym sa...

Visst är det så. Det behövs så lite för att göra nån glad: ett leende, ett uppmuntrande ord, en komplimang.

Anonym sa...

Med kylan fryser man, när man fryser huttrar man.. Och till slut går det in i hela märgen. Hoppas att du har haft en fin dag *kram*

Anonym sa...

Ja, elva minusgrader som känns som femton - då är nog sonen tacksam för att han får åka bil.
Kramb

Anonym sa...

ja idag var det kallt, men det är skönt när det biter lite i kinderna

Anonym sa...

Du har så rätt och jag försöker alltid förgylla nåns dag med lite uppskattning; idag är det din tur:-)
Jag gillar verkligen att du är en pusselbit i min bloggvärld:-)

Anonym sa...

Här är nog bara någon minus, men jag tror termometern har fått slag! Jag fryser som en. Även inne! Kram

Anonym sa...

Hejsan!
fullt upp *hehe* idag på morgonen sken solen och 17 minus - skoterväder, fast väldigt kallt/kyligt!!! Har handlat lite idag, fyndat *fniss*

Ha det gott och var rädda om er!

Anonym sa...

Det var kallt även i Stockholm i morse ... jättekallt.
Hoppas dagen blev bra.

Anonym sa...

Ja idag blir iallafall min enda träning att bära in pellets, men det är nog så jobbigt det! :-D
Ja det är lite kyligt ute, börjar längta till våren nu!

Anonym sa...

Här var det något mildare -6 i morse. Det var en bra tisdag, hoppas du också haft det fint!

Anonym sa...

Vi hade inte riktigt lika kallt men ändå ca -7.
Ja alla blir glada av lite uppskattning.

Anonym sa...

ja huva, kallt o cykla i de vädret..
hoppas dotter frisknar snart. kram