söndag, februari 08, 2009

En mulen februarisöndag

(Foto av Fru Pusselbit, en frusen och plöjd åker...)

Här sitter jag med mitt rooiboste med apelsin och kaktus och lyssnar på musik. Ute är det mulet och ca 1 plusgrad. Jag försöker så smått få upp dottern ur sängen och det är inte lätt! ;)

Sonen är uppe, men att få honom att läsa matematik istället för att häcka framför datorn är också svårt. Gissa vad maken gör? Hm... jag kanske inte ska säga något, jag sitter ju här själv! ;)

Idag ska det donas lite med blommorna... och med studierna... och veckan framöver ska gås igenom i almanackan... dessutom är det också allt det vanliga som behöver göras. Jag bara väntar på att sonen snart dyker upp och frågar om vad det blir för mat.

Då tror jag att min syster Spindelmamman med familj har det bra. Barnen där har sportlov och de har åkt upp till släktingarna i norr. Mina barn har sportlov lite senare...

Och jag måste hälsa till min kära svägerska att hennes dotter såg jag inte till igår på melodifestivalen. Det var synd, men jag får väl säga det samma som din son sa... jag vet redan hur hon ser ut! ;)

Ha en så härlig söndag! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig en trevlig fortsättning på söndagen. Tack för din kommentar och välkommen åter.

Anonym sa...

ja då har dom säkert det bra som får vara i snön, hos mig regnar det

Anonym sa...

Här har det vräkt ner snö!!
Bra svar det där mad att redan veta hur hon ser ut hehe!!
Hoppas att dagen blir fin!!
Kram lena.

Anonym sa...

Här är det också lite söndagspyssel på gång. Mat och tvätt mest. Lilltjejen har gått och lagt sig igen. Jobbigt liv att vara 15 ;) Maken är i badet "mellan hockeymatcherna". Det luktar gott av köttfärssåsen med vitlök, som puttrar i köket. Ha en bra söndag.

Anonym sa...

Vilken mysig blogg du har..
önskar dig och de dina en skön söndag

Anonym sa...

Hej!
Du får jättegärna komma förbi!
Dock ska vi till bvc på torsdag igen, men alla andra dagar inget inplanerat!
bara pick and choose! :D
(Efterlyser att man är frisk oxå när man kommer på besök...gäller alla som besöker hemma hos oss en tid framöver)

kram

Anonym sa...

allt runtomkring har jag inga problem med men att stå på shen och göra nått går inte, jag har så skräck för sånt :/

Anonym sa...

Haha, jag trodde bilden var en närbild på en hjärna när jag först såg den:-) Hrrm, smaklöst tänkt av mig!

Anonym sa...

Det är nått sånt jag får hoppas på, men jag känner inte dom andra så då är det ju inte häller så lätt när man är en fegråtta :(

Anonym sa...

Är roibooste (stavning??) gott?? Har aldrig druckit det, men är nyfiken?

Anonym sa...

Tack, ja det är skönt att det gick bra :-)
Trevlig söndag du med..