måndag, maj 12, 2008

Lowe's, en affaer for traedgardsintresserade!

Idag akte min syster och hennes man tidigt till Oklahoma City och innan det laemnade de sina 2 yngsta barn pa dagis. Jag och mamma gjorde iordning deras aeldre dotter och foljde med henne till skolbussen. Ja, skolbussarna haer aer verkligen som dem som man ser i filmer. Gula osv.

Sedan tog vi det lugnt och jag drack flera muggar te. (Gront te med jasmin).

Efter det kom min syster och hennes man och haemtade upp oss och vi akte till Taco Bell och at god mat. Man kan ta om drickat hur mycket man vill haer, sa man brukar dricka daer inne och sedan naer man aker ivaeg, tar man mer. Fast jag behovde inte det, muggarna aer ju sa stora! (och jag aer sa liten...)

Sedan akte vi till Lowes.com.

Daer tittade vi pa staengsel och staket som ska ga runt poolen. Just nu har de bara ett provisoriskt staket runt den.

Affaeren var mycket intressant for dem som gillar verktyg, staket, blommor, traedgardar osv. Jag aelskar blommor, sa jag gick runt och tittade pa vad som fanns att kopa haer. Det fanns stora hibiskusar, Azaleor, rosenbuskar och lite annat. Man kunde ocksa kopa hallon, blabaer, bjornbaer, vindruvor och banantraed. Blabaer var inte som de vi har hemma, haer aer det mellan det vi har hemma och buskar. Intressant... Kaktusarna var fina, de blommade. Jag vet inte varfor, men jag gillar kaktusar. De verkar sa stickiga osv. men naer de blommar aer de sa fruktansvaert vackra. Det baesta av allt aer aenda att de aer sa taliga! Synd bara att det aer sa svart att ta med sig vaexter hem.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: