lördag, maj 24, 2008

Förevisning av resväsksaker

Min familj har nu fått alla medhavda presenter och allt nyinköpt har visats och kommenterats. Vi har pratat om allt som hänt, både här hemma och i Tulsa där jag och mamma var. Eftersom jag är den som är mest pratglad i familjen, har jag också pratat mest. Sonen är superförkyld, dottern har en mycket rinnande näsa och fryser och ligger redan nedbäddad i sin säng. (Lite ovanligt för henne vid denna tid på dygnet en fredagkväll...) och herr Pusselbit känner sig också förkyld. Tja, jag ska inte vara sämre, känner också att en förkylning är på gång... vi får väl köra en lördag med förkylningskurer för hela familjen imorgon

Ett av mina inköp som är min dotters favorit är "HelloKitty"-plåsterna. De är jättesöta och paketet köptes för bara 2 dollar. Tyvärr inköptes bara en ask. I köpcentret fanns också en "Hello Kitty" butik. Jag var där inne och idag berättades det för dottern om allt som fanns där, men som inte köptes hem...

Till her Pusselbit och hans chef köpte jag en varsin jätte-stor mugg och lägger man i ordentligt med is och fyller på med dryck och sedan sätter på locket, håller sig drycken iskall resten av dagen. När man vill dricka, vrider man på locket lite grand och då blir det en liten öppning man kan dricka ur. De inköptes på en bensinmack.

Familjemedlemmarna som var hemma har också fått en varsin T-shirt inköpt för 3 dollar styck på Walmart. Det är amerikanska flaggan tryckt på framsidan. Av min andra syster i Tulsa har barnen fått varsin T-shirt. Sonen fick med trycket "Broken Arrow Tigers" på framsidan och dottern fick med trycket "OU, University of Oklahoma". Sedan köpte jag också en väldigt stor påse med "Skitters". En sorts godis som inte finns här i Sverige och det är synd för det är väldigt gott. Vi har redan delat ut dem i en skål åt oss var.

Mamma och pappa åkte direkt hem när de släppt av mig. Jag hoppas att de sover bra just nu och ska alldeles strax gå och lägga mig själv, jag är fortfarande trött och näsan har börjat rinna... nej, jag vill inte bli förkyld...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: