lördag, maj 10, 2008

En mulen lördag

Ikvaell ska min syster spela viola i en grupp pa ett brollop. Hon haller pa att ova just nu. Hennes aeldsta dotter ska vara med i en film, och de borjar ga igenom allt vid 16.00-tiden. Vi andra ska vara hos min andra syster och ha riktigt roligt!

Jag har idag pratat med resten av familjen Pusselbit. Herr Pusselbit hade haft en mycket jobbig dag igar. Forst forsov han sig och det var dotter Pusselbit som ringde och vaeckte honom. Hon undrade var den blaa cykeln var. Ett tag trodde de att den var stulen, men till slut kom de pa att den fortfarande var pa skolan. Min son hade friluftsdag, men sedan skulle han till morkernavigeringen och min man korde honom till stationen. Da dog bilskraellet. Efter ett tag, efter mycket blod, svett och tarar, fick de igang den igen. Naer jag pratade med min man forut, visste han inte hur var son kommit hem kl. 4 pa morgonen, eftersom han glomt kora cykeln dit min son skulle ha den. Vi sag bada tva hur han hade gatt i en timma sa tidigt pa morgonen for att komma hem... i verkligheten var det en snaell person som korde hem honom. Tack!!!

Det aer varmt och kvavt och mulet ute. Vi bara vaentar pa thunderstormen... Vi far se hur det blir den haer gangen. Forra gangen var vi glada over att Skuttan (min systers katt) var inomhus och hade klarat allt. Min andra systers hund, Dozer, ville gaerna ga ut da, men vaende i dorren. Hur kul aer det att ga ut i lervaelling, vatten och regn och blast...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: