söndag, maj 18, 2008

Kalas och vackert vaeder!

Idag hjalpte jag forst min svager att saga itu braedorna som ska till staketet och sedan akte vi till min andra syster som har en son som hade 4-arskalas idag. Mamma gick dit tidigare for att hjalpa till att gora i ordning allt innan kalaset.

Det var manga som kom for att gratulera honom och man maerkte att han verkligen gillar bilar pa laengden och pa tvaeren, for det var vad han fick. Alla pojkar borjade kora omkring med alla bilar och det var mycket spring ett tag.

Vi at goda kakor, bullar, chips och grillad stek. Tartan kopt pa Walmart var fantastiskt garnerad (med riktiga smabilar pa!).

Fodelsedagsbarnet somnade tidigt, men lycklig. Han hade haft en mycket bra dag! Vi andra har ocksa haft det bra, och det var varmt och soligt, ca 30 grader.

Just nu spelar min andra syster golf pa wii och hon borjar fa till slagen. Min mamma loser korsord och min forsta syster spelar viola i en strakkvartett pa ett brollop. Min forsta svager haller pa att fa upp staketet hemma hos sig och min andra svager har gatt pa bio med min andra systers 8-ariga son. Deras 12-ariga dotter sover over hos en kompis.

Naer jag pratade med min man haeromdagen, fick jag reda pa att min son klarat VG pa tyskaprovet och min dotter klarat VG+ pa engelskan och MVG pa engelska uttalet. Det kaenns skont att de klarar sig bra utan mig... men jag laengtar otroligt mycket efter dem. Pa torsdag den 22 maj aker vi hem och pa fredagen blir vi haemtade pa flygplatsen av pappa. Min man kanske inte kommer ifran, han jobbar ju och barnen aer i skolan.

Nu far jag hjalpa till att aeta upp lite mera av den godsa kalasmaten!

Inga kommentarer: