tisdag, maj 20, 2008

Hett och soligt!

Idag har det varit hett! 96 F blir ca 35,5 C varmt i skuggan... det var knappt man kunde vara ute och det aer skont att de har luftkonditionering bade i husen, bilarna och affaererna!

Min forsta svager jobbade idag tillsammans med min andra svager. Min andra svager brukar laegga in golv i hus, bade heltaeckningsmattor, stengolv eller traegolv. Han kan ocksa kakla badrumsgolv eller vaeggar och han aer vaeldigt duktig pa vad han gor. Min andra systers yngste son (4 ar) var under tiden haer med mig och mamma.

Min forsta syster var och ordnade dagisplats till sin dotter som gar i skolan, eftersom sista skoldagen var idag och de inte har fritids haer pa samma saett som i Sverige.

Sedan akte vi och handlade pa Walmart och mamma framkallade kort hon tagit och jag kopte fotkraem. Ska forsoka fa ordning pa mina jobbiga haelar...

Vi traeffades allihopa hemma hos min forsta syster efter alla jobb och at pizza. Medan min forsta syster lade sina barn, akte jag, min andra syster och hennes barn och inhandlade mat, sa att hennes barn inte ska svaelta ihjael naer de aer hemma fran skolan. Hennes barn aer mycket glada over att det nu aer sommarlov!

Efter det traeffades mamma och alla tre systrar hemma hos andra systern och at glass och sag en film. Min forsta syster ska aka ivaeg imorgon till Kansas och spela in en reklamfilm och tjaena lite pengar. Hon kommer hem sent pa onsdag kvaell och tidigt pa torsdag morgon kor hon mig och mamma till flyget. Det haer var den sista kvaellen da vi alla var tillsammans innan jag och mamma far hem igen...

Min forsta systers dotter verkar ha haemtat sig raett sa bra nu. Hennes balans aer bra och hon aer naestan som hon var innan allt haende. Fast hon aer inte lika glad i sotsaker och det gor ju inte sa mycket! Innan gillade hon choklad vaeldigt mycket, nu vill hon inte ha det alls...

Min syster beraettade for mig att laekarna hade sagt till polisen som hjaelpt dem, att det var 50 % chans att hon skulle overleva och overlevde hon var det 5 % chans att det skulle vara utan hjaernskador. Inte bara att hon overlevde, hon har inga hjaernskador eller men av olyckan och hon tillfrisknade sa snabbt att alla pratar om ett mirakel. Det aer vaeldigt manga over hela vaerlden som bett till Gud for henne och vardpersonalen pa sjukhuset har aldrig sett nagot eller hort nagot liknande forut. Det aer skont att vi akte hit och fick vara med om allt och samtidigt veta att hon kommer att klara sig bra framover. Hon aer helt underbar! Tja, ALLA mina systerbarn aer underbara! Bade de som aer i USA och de som aer i Sverige! Fast, allra mest laengtar jag just nu efter mina egna barn...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: