torsdag, maj 01, 2008

Förberedelser

Jag har snart packat färdigt, har en lista jag går efter. Lite håller på att tvättas i tvättmaskinen. Håller också på att skicka iväg en del e-mail till olika människor. Dessutom måste jag kontakta mina tyskalärare, så de vet varför jag inte dyker upp eller hör av mig...

Mamma ringde precis. De är nu på väg upp hit. Hon berättade att min syster ringt imorse och var lite mer hoppfull. Gwenevere hade vaknat upp lite grand och verkade efter omständigheterna må rätt så bra. Lillflickan hade pratat lite med dem och nu säger alla på sjukhuset att hon är "Mirakelbabyn". Fortfarande är det hjärnan och lungorna man måste ha koll på, men det verkar gå åt rätt håll. Min syster och hennes man sov på sjukhuset med henne i natt.

Det är fortfarande en väg tillbaka, man kan bara hoppas på det bästa. Det känns skönt för mig och mamma att vi hittade bra biljetter snabbt, så att vi kan vara där på fredag kväll. När min syster och hennes man vill tillbringa tid på sjukhuset, är jag och mamma hemma med resten som hör till vardagen. De har ju också två andra barn som behöver omsorg, men de får inte vara på sjukhuset. Då kan vi vara där med dem.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: