onsdag, maj 14, 2008

Djurliv och the used book shop

Igar pa formiddagen gick jag och mamma runt i omradet i ca en timma. Det var faktiskt varmare ute aen vi trodde... Vid ett hus sag vi 5 stycken ekorrar samtidigt! Det brukar finnas kolibris haer och man kan kopa speciella fagelbord for dem. Aen sa laenge har jag inte sett nagra, men forr om aren naer jag varit haer har jag sett dem. De aer vaeldigt sma och sota. Det aer ocksa fascinerande att se hur fort de kan flaxa med sina vingar, samtidigt som de aer helt stilla i luften.

Mellan klockan 12.30 och 17.00 var jag pa The Used Book Shop. Det var verkligen underbart, synd bara att man inte kan kopa alla bocker man vill... Jag aelskar bocker, det skulle inte vara nagra problem om jag blev inlast med en massa bocker over en helg! Jag kopte bara 8 stycken bocker for ca 24 dollar. Helt overkomligt, faktiskt. Jag tror att jag hann ga igenom det mesta som jag var intresserad av, men hela science fiction avdelningen var kvar. Jag funderade pa om jag skulle se om jag kunde hitta lite Star Trek-bocker at min man, men sedan taenkte jag att jag vet ju inte vad han har nu, taenk om jag koper dubletter?

Min mans present har jag hittat pa bensinstationen. Tyvaer far ingen reda pa just nu vad det aer for nagot, jag skriver mer om det naer min man fatt det. Det ska ju bli en overraskning!

Senare pa kvaellen akte vi till min andra syster och at middag som min forsta systers man gjorde iordning. Vi tittade ocksa pa American Idol.

Vael hemma igen, satt vi och pratade en hel del och at lite av de kakor som min systers man bakade. Jag slaeckte lampan vid 01.00-tiden och nu aer klockan ca 9.30 och jag ska aeta frukost.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: