lördag, maj 31, 2008

Jag vet allt om vad du gör!

Min son måste ha sett fram emot den här festen med kompisar så oerhört mycket, att det liksom låste sig för honom. En kompis till honom ringde och berättade att han och några andra skulle komma lite senare än kl. 14.00, kanske inte förrän ca 15.30. Då ville inte min son åka dit före heller... Dessutom skulle han ju göra sig i ordning, ordna med kläder osv. Min man blev lite uppstressad också och jag fick försöka gjuta olja på vågorna... När det var dags att åka vid 15.30, satt min man och spelade World of Warcraft och var mitt inne i en Quest tillsammans med andra och det krånglade en hel del i spelet. Det gjorde att min man blev ännu mer uppjagad än vad han var innan... Till slut ordnade sig allt och när båda gick ut genom dörren (ca 15.40) kunde jag pusta ut och slappna av.

Eftersom jag hade börjat få huvudvärk (var rädd att det skulle utvecklas till migrän), satte jag mig i soffan med en bok och en mugg hallonte. Efter det har jag också hunnit med att äta lite mat och njuta av glass i stora lass och nu känns det bättre.

Idag pratade jag med min kära svägerska. Hon tycker att hon har fullt sjå med att läsa min blogg och alla bloggar som jag länkar till och alla som skriver kommentarer på min blogg osv. Dessutom vet hon allt som händer mig nu för tiden. Häromdagen försökte jag få tag på henne genom min mobil, men hon svarade inte. Sedan ringde hon mig när jag och min chilenska kompis satt ute på picknick i parken. När jag svarade undrade jag om jag kunde ringa upp senare, då jag nu träffade en kompis. "Jag vet", svarade min svägerska "jag läste det på din blogg, jag vet allt om vad du gör!" (Det visade sig att hon inte vetat om att just det numret var mitt, i så fall hade hon nog inte ringt just då eftersom hon ju visste vad jag gjorde...)

Jag vill bara säga en sak. Även om jag berättar mycket, så berättar jag inte allt, det skulle nämligen vara omöjligt!

(Vad säger du, kära svägerska, håller du med?)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: