onsdag, maj 07, 2008

En mulen tisdag

Just nu aer klockan 23.34 haer i Tulsa. Vi har precis kommit hem fran min andra syster. En vaen fran Sverige kom over ikvaell och vi hade roligt tillsammans. Hon har bott haer raett sa laenge, men det aer alltid kul att fa prata svenska!

Mellan klockan 12.00 och 17.00 idag, var mor och jag pa Walmart. Det fanns ocksa en dollaraffaer (daer allt kostar en dollar), skoaffaer och en vintagebutik med begagnade dvd, playstationspel, videos, dataspel och en massa olika figurer fran Star Trek och Star Wars och posters med manga figurer. Min dotter som aelskar manga och anime ville ha en poster, men ack, jag tror att de aer for stora for min resvaeska... det far nog bli mangabocker istaellet.

Inne pa Walmart kollade jag pa bocker. Jag aelskar verkligen att laesa och det aer ju sa billigt med bocker haer. Fast jag vaentar med att kopa nagra tills jag kommer till Used Book Shop. Det aer en otroligt stor second hand bokshop och dit brukar jag alltid ta mig naer jag aer haer i Tulsa. Jag har manga bocker hemma som aer kopta daer. Synd bara att resvaeskan blir sa tung av for manga bocker.

Idag har det ocksa varit min och min mans brollopsdag. Det har varit lite trist att fira det pa skilda hall... Igar kopte jag en parfym till mig sjaelv fran honom (halva priset haer mot i Sverige) och jag tackade honom for det naer jag ringde honom tidigare idag. Jag undrade vad han kopt till sig sjaelv fran mig... han har inte svarat pa det aennu.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: