fredag, maj 16, 2008

Skyskrapa och majmarknad

Min systers man jobbade ikvaell, sa de hade ordnat med en barnvakt innan jag, mamma och min syster akte till min andra systers jobb. Vael daer blev vi motta av min andra syster och hennes man. (Deras aeldsta dotter tog hand om sina smasyskon). Min andra syster jobbar i en skyskrapa i centrum pa 12:e vaningen (tror jag att det var). Det aer vaeldigt fint daer inne.

Vi akte hiss upp och sedan blev vi presenterade for hennes naermaste arbetskamrater och fick lite god mat och dryck. Dessutom fick vi se hennes skrivbord och arbetsplats, samt utsikten fran byggnaden.

Efter allt gick vi runt pa majmarknaden och det fanns intressant och mycket vacker, men dyr konst till salu. Fina tavlor, bilder, keramik och smycken. 2 stycken sheriffer akte omkring i en liten golfbil (tror i alla fall att det var det) och de erbjod sig att ta kort pa oss alla och sedan fick mamma ta kort pa oss tillsammans med sherifferna. Sherifferna var fascinerade over att vi hade kommit fran Sverige och hamnat pa just den marknaden.

Efter allt akte vi hem igen och nu aer min syster och hennes man ute ensamma pa bio, medan jag och mamma aer hemma med barnen. Mamma har lagt sig, eftersom hon och min systers man ska vara pa Home Depot imorgon klockan 07.00 for att haemta staketdelar. Klockan 09.00 kommer min andra syster och haemtar upp oss till en riktig shoppingdag tillsammans

Klockan aer nu 23.15 och ska jag ocksa komma upp imorgon maste jag saetta min mobiltelefon pa laddning och laegga mig. God natt!

Ps. Min syster har skrivit mera pa sin blogg och laenkat till 2 tidningar som skrev om hennes dotter som ramlade i poolen. Ds.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: