tisdag, maj 13, 2008

En mycket mulen tisdag

Nu har jag laest igenom nagra tidningar och vet ocksa vad dollarkursen star i . Det kaenns som om det vore bra att veta just nu

Ska snart aeta frukost och gora mig i ordning for dagen. Vet inte direkt hur det blir idag, men det blir antagligen kyligt och mulet, kanske regn. Det ser i alla fall sa ut naer man tittar ut genom fonstret.

Haer kan man hora grodorna och syrsorna. Ibland vaeldigt hogt. Grodorna brukar finnas runt poolen och varma dagar brukar en ljusgron grodart krypa in mellan sprickorna i min systers stenhus. Haer finns ocksa sota, vilda vattenskoldpaddor i aar och vattendrag. Jag tycker vaeldigt mycket om skoldpaddor, jag vet inte varfor... Haer finns ocksa Magnoliatraed. De har fatt knoppar nu, men kommer att blomma naer vi akt hem. Naer jag och min man var haer for nagra ar sedan, blommade de och jag aer nu en stolt aegare av manga bilder pa blommande Magnolia. Min mamma aelskar Magnoliatraed och har tom forsokt odla det i sin traedgard i Sverige. Jag tror att det inte gick sa bra...

Igar kvaell akte vi och handlade det nodvaendigaste pa ett nattoppet Walmart och sedan slaeppte min syster av mig och mamma hos min andra syster. Vi sag en film tillsammans och sedan korde min andra syster hem oss. Det kan vara lite svart att ga emellen, for min mamma har inkopt en speciell stol som vi drar med oss fram och tillbaka. Hon far ont i ryggen av andra stolar och av denna stol mar hon bra. (Det aer en vanlig klappstol med rak rygg...) Vi skaemtar ibland om att grannarna maste undra naer vi slaepar pa stolen fram och tillbaka

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: