lördag, maj 17, 2008

En shoppingdag med bio

Idag har vi hunnit med manga roliga saker! Forst akte mamma och min systers man till Home Depot och kopte braedor for staket och vael hemma hjaelpte min syster och jag honom att lasta av det. Sedan kom min andra syster vid 09.00-tiden och haemtade upp oss och vi akte till ett kopcentrum. (Min svager stannade kvar hemma med det som ska bli ett staket). Affaererna oppnar klockan 10.00 men sjaelva kopcentret oppnar vid 09.30, sa att manga pensionaerer kan komma dit och fa sin morgonpromenad pa ett saekert saett. Varma dagar aer det ocksa tillraeckligt svalt daer inne sa att de inte far vaermeslag.

Jag hittade ett par finbyxor till mig for 20 dollar. Jag behover inte laegga upp dem (jag aer 154 cm lang) och de aer lagoma till mig runt midjan Naer man hittar nagot sadant koper man det pa direkten!

Efter kopcentret gick vi och at pa Olive Garden (italienskt) och mamma bjod oss alla pa maten, som var mycket god!

Sedan akte vi till en stor kristen bokaffaer (Mardells) och tittade runt pa manga intressanta bocker och cd-skivor.

Sist akte vi till Walmart och inhandlade varor for morgondagen. Imorgon (lordag) fyller min andra systers yngste son 4 ar. Han ska fa en biltarta kopt pa walmart. Av mig ska han fa 2 stycken Monster Jam-bilar och jag tror att han kommer att fa en riktig toppenfodelsedag! Det ska bli ca 30 grader varmt och stralande solsken, sa vi far se om vi smaelter bort eller inte.

Middagen at vi hemma hos min andra syster (grillad korv med brod) och efter det korde vi hem mamma och tva av min systers barn, de minsta. Det tredje barnet (den storsta) stannade kvar hos sina kusiner. Min systers man jobbade ikvaell. Medan mamma var barnvakt at min systers barn, akte vi 3 systrar + min andra systers aeldsta dotter, som aer 12 ar, pa bio. Vi sag "Narnia, prins Caspian", som hade premiaer natten som gick. Den var mycket bra! Innan filmen fick vi ocksa se vilka filmer som kommer framover och det blir manga roliga filmer... vi far vael se naer allt kommer till Sverige!

Nu aer klockan 00.26 och jag maste verkligen ga och laegga mig!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: